מחר הוא (גם) יום הנכבה

By | 23 באפריל 2007

אתמול נסעתי עם אבא שלי ועצרנו ברמזור בצומת פלוגות שליד קרית גת.

אבא שלי הצביע שמאלה, לכיוון מערב ואמר לי: "אתה יודע מה היה כאן? היתה כאן עיר שלמה. קראו לה פאלוג'ה. בן גוריון נתן הוראה ומחקו אותה לגמרי."

אבא שלי עלה לישראל ב 48' כשהיה בן 18 ולחם במלחמת העצמאות.

בעיני דמיונו הוא עדיין רואה את העיר שהיתה ואיננה.

כאשר כולנו כאן, יהודים וערבים, נראה בעיני דמיוננו את מה שהיה כאן ואיננו, את מי שהיו כאן ואינם, ונוכל להצטער ביחד מבלי להאשים, אז נוכל ליצור ביחד את מה שיהיה.

לכן צריך לזכור שמחר הוא (גם) יום הנכבה.

10 thoughts on “מחר הוא (גם) יום הנכבה

  1. טל וולפסון

    חנן, אני ממש לא מתחבר למה שאתה כותב. זה מריח ריח של התצדקות מאוסה.
    פוסטים מהסוג שכתבת מערערים את הלגיטימציה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, ומתעלמת מההיסטוריה שהייתה כמו איך פרצה מלחמת העצמאות וכו'.
    אני מכבד את זכותם של הפלסטינאים להגדרה עצמית, ויש להם בעיני לגיטימציה למדינה ולסיפור משלהם. אבל אתה חוטא כשביום העצמאות אתה רוצה לספר את הסיפור שלהם ועוד בצורה מעוותת.
    זו סמטוכה מוסרנית שלא מובילה אותנו לכלום חוץ מהלקאה עצמית.

  2. קלינמן

    הלוואי והם היו זוכרים באותה הרוח את יום העצמאות הישראלי כפי שאנחנו זוכרים את יום הנכבה.
    אני מעדיף קודם ובעיקר לזכור את יום הזכרון ויום העצמאות.

  3. אופיר

    למה אני צריך לזכור את זה? במהלך ההיסטוריה עם ישראל, לשם שמירה על אחדותו, הזיק בצורה רבה מאוד להרבה מאוד עמים אחרים. למה לי לזכור מתי זה קרה? מעבר ללדעת איך עשינו זאת כדי להמשיך ולעשות כך גם בעתיד, אין לי שום צורך לזכור זאת.

  4. דב

    מה קרה גיירת את הערבים ?
    למיטב ידיעתי הם מצינים את יום הנכבה ב-15 במאי שזהו התאריך הלועזי של הכרזת העצמאות.
    בכל מפתיע שאתה משתף פעולה עם ציון הארוע זה שבעצם טוען שהעניין הוא משחק סכום 0 העובדה שהיהודים הכריזו על הקמת המדינה לפי החלטת האו"ם מהכ"ט בנובמבר הוא האסון שלהם.
    לא חיסול פלוגה או הכישלון המנהיגותי שלהם באי הכרזת מדינה לפי החלטת האו"ם אלא בעובדה שלך יש מדינה ואתה נושם,כל סיפורי הערים שנחרבו הם כיסוי לדבר האמיתי. תשאל אותם פעם למה הם לא הכריזו אז על מדינה ? מי בדיוק מנע מהם ?

  5. אסתר

    במהלך חוה"מ פסח סיירנו עם הילדים בעיר העתיקה בירושלים.
    אחד מן הילדים הצביע על מספר בתים בהם מתגוררות משפחות ערביות וציין כי על המסגרת של הדלת עדין ניתן לראות את החריץ בו היתה המזוזה. "אתם יודעים ילדים, הסברנו, "כי התגוררו פה משפחות יהודיות רבות אשר חיו בדו-קיום עם שכניהם הערבים. אבל בזמן פרעו תרפ"ט תקפו הערבים את שכניהם היהודים. ברבים התעללו ורבים נרצחו. מי ששרד את הטבח ברח. הבתים הללו נתפסו ע"י הערבים המתגוררים בהם עד עכשיו".
    בני משפחתנו התגוררו בירושלים עוד בזמן שילטון הטורקים.
    בעיניהם הם עדין רואים את החיים השוקקים שהיו בשכונות הללו – שהיו ואינם.

  6. אבי

    אני אתך חנן…
    וצר לי על כך שיש לך פה מכחישים..

  7. רועי

    לגבי מכתב השרשרת עדות מיום העצמאות. הדבר הוא אמת לאמיתה אני הייתי שם ועוד 250 חברים מחיפה. זה שלא מציינים זאת באתר מחסום זה די מובן מאליו, אל תהיה כל כך תמים.

  8. הדר

    עם כל הכבוד, כל פעם שעולים לי בראש כפ רים ערבים לדוגמא, שהחורבו בתש"ח, אני חושבת על גוש עציון, ועל כך שהלוחמים היהודים נכנעו, והירדנים שחטו את כולם. מה אתה חושב שהיו עושים לנו לו תוצאות המלחמה היו הפוכות? אתה חושב שמישהו היה מציין יום לזכרנו?

  9. מרי לין

    נכון. היום גם יום הנכבה. וגם: יום שילוחם של מאות אלפי יהודי הונגריה אל מותם באושוויץ. בלי להשוות. רק להזכיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *