פרטים ראשונים על העמותה למען משה קצב

By | 18 ביולי 2007

השבוע ראיתי בגלובס שהוקמה עמותה לגיוס תרומות לשם מימון המאבק המשפטי של משה קצב. הבוקר סרתי למשרדי רשם העמותות וקיבלתי צילום של מסמכי העמותה. והרי הממצאים הראשוניים מתוך המסמכים.

להורדת המסמכים הסרוקים.

שם העמותה: משפט אמת יעשה

מספר העמותה: 580473437

כתובת העמותה: אצל מיכאל שבתאי, מושב צפריה

מטרות העמותה:

גיוס תרומות בארץ ובעולם לשם מימון המאבק המשפטי ולטיהור שמו של מר משה קצב, לרבות תשלומים לעורכי דין ולאיתור ראיות חותכות אשר יסייעו להגנה המשפטית ולשם יצירת דעת קהל חיובית בעניינו.

מייסדי העמותה:

(הערה חשובה: המידע הרשום כאן הוא תוצאה של חיפושים בגוגל בכוונה לנסות להבין את הרקע של מייסדי העמותה. המידע נרשם כאן בתום לב בלי כוונה להאשים אף אחד במעשה לא ראוי כל שהוא. אם המידע הרשום כאן שגוי, אשמח לקבל תיקונים.)

מיכאל שבתאי ממושב צפריה – חיפוש אחר שמו העלה שנרשם שם אתר בכתובת katsav.co.il (לא פעיל) ושהבעלים של שם האתר הוא אברהם שבתאי ממושב צפריה. כנראה עניין משפחתי.

שלמה אלחרר – על פי פרוטוקול מס' ‎35 מישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא "עיריית קריית מלאכי – אי קיום חובה לפי חוק יסוד מבקר המדינה בידי ראש העירייה", בשנת 2003 היה מר אלחרר חבר הנהלת העיר קריית מלאכי. באותה תקופה היה מר ליאור קצב, בנו של משה קצב, ראש העיר.

דליה איגלר – גב' איגלר חתומה על הודעת תנחומים למשפחת בלומנטל על מותו של פרופ' מיכאל בלומנטל. אשתו של פרופ' בלומנטל היא ח"כ לשעבר נעמי בלומנטל מהליכוד. כמו כן, שמה של גב' איגלר מופיע ברשימה שמאוכסנת באתר מנהיגות יהודית של משה פייגלין.

אהרון רפאלי – על פי אתר מקומי מהוד השרון, מר רפאלי הוא יושב ראש מועצת סניף הליכוד בהוד השרון.

שירי דיין – במסמכי העמותה כתוב שהיא גרה בקרית מלאכי. לא מצאתי באינטרנט פרטים נוספים אודות גברת דיין.

אורי וייס – על פי אתר אולביז, מר וייס הוא מזפת גגות. לא מצאתי באינטרנט פרטים נוספים אודות מר וייס.

דניאל שרחטון – חיפוש העלה שמר שרחטון הוא אב הבית של מכון מאיר. מכון מאיר הוא מכון תורני של היהדות הדתית-לאומית.

עד כאן מידע אודות מייסדי העמותה.

לתקנון העמותה התווסף בכתב יד הסעיף הבא:

לא יוקמו דוכנים להחתמה ולא יישלחו לבתים. תיפתח חשבון בנק שאליה יועברו כל התרומות. עם סיום ההליכים המשפטיים העמותה תתפרק מרצון ויתרת הכספים, אם יוותרו, יימסרו למטרה ציבורית. הנשיא וקרובי משפחה ממדרגה ראשונה לא יהיו חברים בעמותה. העמותה תימנע מקבלת תרומות באם קיים לגביהן חשש לניגוד אינטרסים. לא יהיה בנוסח הפניות לתורמים משום הטלת דופי ברשויות המדינה ולא תיוחס להם כוונת רדיפה כנגד מר קצב.

במכתב הבהרה של גב' עו"ד אביטל שרייבר, סגנית רשם התאגידים (בפועל) נרשם בין היתר:

סעיף 2. להימנע מלהשתמש בתוארו של מר קצב כנשיא המדינה, לרבות כל מאפיין הקשור למוסד הנשיאות, בכל פניה או מסמך הקשור לעמותה.

האיזכור "הנשיא וקרובי משפחה ממדרגה ראשונה " בתקנון העמותה נוגד את ההבהרה של סגנית הרשם.

עד כאן המידע ש"דגתי" בזריזות מהמסמכים הציבוריים. אשמח אם יבואו אחרי ויחקרו את הפרטים יותר לעומק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *