להתעצבן או להיות מוחמא?

By | 20 באוקטובר 2007

בשבוע שעבר חיפשתי את שתיל בגוגל וגיליתי פרסומת של אתר אולג'ובס.

מי שלא חיפש עבודה בזמן האחרון זקוק להסבר קצר. אתר אולג'ובס אוסף מודעות דרושים מכל המקורות האפשריים ומציג אותן תמורת תשלום באתר.

מרגיז? נכון. אבל מעריב כבר הגיעו עם זה לבית המשפט העליון והפסידו.

בעבר כבר היה לי שיג ושיח עם אולג'ובס וההסכם (שמקויים על ידם) היה שבמודעות הם יכתבו שמקור המודעה הוא אתר שתיל, יחד עם קישור בחזרה אלינו.

ועכשיו לפרסומות. כשראיתי את הפרסומת של אולג'ובס בחיפוש "שתיל" התרגזתי מחדש.

קרה כבר יותר מדי פעמים שמפרסמי מודעות בשתיל הורידו את המודעה שלהם מהאתר לאחר שקיבלו מספיק (או יותר מדי) פניות והפאקסים המשיכו לזרום. לכל אחד מהם הייתי צריך להסביר שכנראה המודעה מופיעה באתר אולג'ובס ואין לי על זה שליטה.

נזכרתי שכבר היה מקרה שבו חברה אחת תבעה חברה שניה בגלל אותו תרגיל.

שאלתי את הלמו והוא הזכיר לי את מקרה "מתאים לי נגד קרייזי ליין". קרייזי ליין השתמשו במונח "מתאים לי" כחלק ממילות המפתח שגרמו להצגת הפרסומות שלהם בגוגל.

"מתאים לי" הפסידו.

אז עכשיו יש לי שתי אפשרויות. להתרגז או להיות מוחמא.

החלטתי לספר את הסיפור ולהתחיל להיות מוחמא מזה שיש אתרים (לא רק אולג'ובס) שרואים את אתר שתיל כמתחרה ומנסים למשוך אליהם לקוחות שמחפשים את שתיל.

איך תועיל לכם קריאת הסיפור הזה?

חפשו את השם שלכם, או את שם החברה, ובידקו בפרסומות מי רואה אותכם כמתחרים.

תוכלו להתעצבן אבל זה לא יעזור. הרגישו מוחמאים ותשתמשו במידע הזה כדי לשפר את התחרותיות שלכם.

One thought on “להתעצבן או להיות מוחמא?

  1. מיכאל

    אתה כנראה אדם טוב, ואני לא כותב את זה עם כוונה נסתרת או בלעג.
    מכיוון שאני לא מפנה את הלחי השנייה כשמנסים לרכב עלי, אלא תוקף חזרה בצורה הכי מלוכלכת שאני יכול, הייתי משקיע כמה שקלים, קונה את צירוף המילים של שם החברה שרוכבת עליך, ומפנה את הלינק לאתר הסקס הכי מלוכלך שאני יכול למצוא, או לחילופין, אם חוקי המודעות הממומנות של גוגל לא מאפשרות זאת, הייתי מפנה את חיפוש השם שלהם למתחריהם.
    (לא שאני חושש שתעשה זאת…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *