'מעשי משפט' – כתב העת המודפס הראשון בישראל היוצא תחת רישיון Creative Commons

By | 11 בינואר 2008

לא זכור לי שאי פעם פרסמתי באיזה בלוג שלי הודעה לעיתונות, אבל הפעם המצב שונה.

מפרסם ההודעה לעיתונות הוא עו"ד עופר סיטבון, חבר תמוז, השכן שלי מלמטה שסובל כשאני מזיז ברעש את הרהיטים ומי שמתייעץ איתי מדי פעם בענייני מחשבים ואינטרנט.

אז הנה התחלת ההודעה לעיתונות.

מעשי משפט – כתב עת למשפט ולתיקון חברתי' – היוצא מטעם תכנית 'המשפט בשירות הקהילה' בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב – הוא כתב העת המודפס הראשון בישראל היוצא תחת רישיון Creative Commons. על פי תנאי הרישיון (CREATIVE COMMONS ישראל, גירסה 2.5).

מחויבותו של כתב העת לעקרונות אלו היא תוצר מובהק של אופיו: זהו כתב העת הראשון העוסק בתחום הרחב של עריכת הדין החברתית-ציבורית. הוא נועד לשמש במה לעיון ולמחקר של שאלות הלקוחות משדה העשייה המשפטית למען תיקון חברתי, ובכך לסייע במיצובו של שדה זה כתחום משפטי מרכזי ועצמאי.

בכרך הראשון מתפרסמים מאמרים פרי עטם של משפטנים חברתיים מהמובילים בישראל: ד"ר נטע זיו, עו"ד יובל אלבשן, עו"ד דן יקיר, עו"ד נעמי לבנקרון, עו"ד חסן ג'בארין, עו"ד אבישי בניש ועוד… כמו-כן מתפרסם בכרך מאמרים חשובים של פרופ' דני גוטוויין אודות ההיגיון המשפטי של משטר ההפרטה בישראל ושל ד"ר דניאל מישורי על אודות המאבק נגד שילוט החוצות בנתיבי איילון, וכן ריאיון מיוחד עם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על שאלות של משפט ושינוי חברתי.

תקליקו. אני חושב שיהיה מעניין (אנחנו עוד עובדים על חילוץ הטקסט בעברית מסודרת מקבצי ה PDF כדי להציג אותם באתר בצורה נקיה)

וגם בבקשה אל תניחו ש"ממילא כולם קוראים את וובסטר". אם אתם חושבים שכתב העת יעניין את הקוראים שלכם, אנא תנו איזו מילה. תודה.

One thought on “'מעשי משפט' – כתב העת המודפס הראשון בישראל היוצא תחת רישיון Creative Commons

  1. נמרוד

    שימוש בקרייטיב קומונס ע"י גוף ציבורי – אני מקווה שזה אות לבאים. אי אפשר כמובן להתעלם מכך שעופר עושה מהלך חשוב מאוד בשדה המשפטי התחוקתי. תחזקנה ידיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *