צפיפות מידע בתקופה סוערת – פייסבוק לעומת טוויטר

By | 21 ביולי 2014

twiccaבימים אלה מתקיים המבצע הצבאי "צוק איתן" ברצועת עזה. אפשר לקרוא לזה מלחמה.

בתקופה כזאת, אתרי המדיה החברתית שוצפים וקוצפים ודווקא עכשיו החלטתי להסיר את אפליקציית פייסבוק מהטלפון.

ראיתי איך אני שולח יד לטלפון על כל התראה מפייסבוק, וכאלה היו לא מעט. שמתי לב גם שהרבה מהתוכן שפייסבוק בחר להציג לי היה לא רלוונטי. לדוגמא, בזמן גמר הגביע העולמי הוא הציג לי סטטוסים מאמצע משחקים שהתקיימו אתמול בערב. כבר ראיתי את התוצאות וכבר נחשפתי להתרגשויות והיה לי ממש משונה לקרוא את הסטטוסים האלה.

הסרתי את האפליקציה ועברתי לקרוא את פייסבוק בדפדפן. ייתרון חשוב בשבילי של קריאת פייסבוק בדפדפן שעכשיו לא היו לי התראות. רק כשבחרתי לפתוח את הדפדפן, ראיתי התראות.

אחרי שהבנתי שפייסבוק בוחר בשבילי את הסטטוסים הלא נכונים, עברתי לקריאת הסטטוסים האחרונים, ולא את מה שפייסבוק קורא להם Top Stories. במצב כזה, אני רואה את כל הסטטוסים ללא סינון וללא הבחירות המטופשות של פייסבוק שהוא טוען שהן חכמות. בעצם, התחלתי לקרוא את פייסבוק כמו שאני קורא את טוויטר.

אבל בעוד שבטוויטר אני יכול בדפדוף קצר להתעדכן בכל הציוצים האחרונים, בפייסבוק זה מייגע.

כשירות אליכם הקוראים, הקרבתי את עצמי והתקנתי מחדש את האפליקציות של פייסבוק ושל טוויטר על האנדרואיד שלי. אל דאגה, הן יעופו מייד לאחר פרסום הפוסט. ייתרון נוסף של הסרת האפליקציה של פייסבוק מהאנדרואיד היא האצה משמעותית של הטלפון.

מדדתי את צפיפות המידע ארבע פעמים ובאופן בלתי מדעי לחלוטין. יש לי 1,600 "חברים" בפייסבוק ואני עוקב אחרי  525 בטוויטר, אז אם יש לכם פחות או יותר, התוצאות אצלכם יכולות להיות שונות. תלוי גם בשעה ביום ובכמות האירועים המרעישים בחדשות באותו הזמן.

אפליקציית פייסבוק – מצב Most Recent (זה מונח שדווקא לקחתי מהאתר ולא מהאפליקציה): נדרשו לי 20 דפדופים כדי להתעדכן בכל הסטטוסים שפורסמו בחצי שעה האחרונה.

אפליקציית פייסבוק – מצב Top Stories: בעשרים דיפדופים נתקלתי רק בשמונה סטטוסים מהשעה האחרונה.

אפליקציית Twitter המקורית – כאן הלכתי לאיבוד. בציוצים היה ערבוב משונה של ציוצים אחרונים יחד עם ציוצים ישנים. כמו בפייסבוק, נדרשו לי בערך 20 דפדופים כדי לראות את כל העדכונים מהחצי שעה האחרונה, יחד עם ציוצים מכל מני זמנים אחרים. אני לא מבין איך אנשים משתמשים באפליקציה האיומה הזאת.

אפליקציית Twicca של טוויטר – נדרשו לי עשרה דפדופים כדי להתעדכן בכל הציוצים שפורסמו בחצי שעה האחרונה. Twicca לא מציג תמונות וסרטונים "פתוחים" ולא מציג  פרסומות. זו האפליקציה שאני נאמן אליה כבר כמה שנים. הנה עוד הוכחה בשבילי שבחרתי נכון.

הבדיקות אישרו את תחושת הבטן שלי. בתקופה סוערת עם הרבה חדשות, אם אני רוצה להיות מעודכן ולהשתתף בשיחות רלוונטיות, טוויטר (ובמיוחד Twicca שלא מבצעת עבורי בחירות ולא שותלת פרסומות) הוא הבחירה העדיפה בעיני.

ועכשיו להסיר את Twitter ופייסבוק – איייכס!

3 thoughts on “צפיפות מידע בתקופה סוערת – פייסבוק לעומת טוויטר

  1. קרין נהון

    עוד הערה
    גם כשאתה משתמש בפייסבוק במוד של 'recent posts' אתה אמנם רואה את ההודעות לפי הסדר אך לא את כל ההודעות, אלא רק מעט שפייסבוק בחרה לך. מחקרים מראים שמדובר בערך ב-7% מהפיד האמיתי שלך אם הוא לא היה מצונזר ע"י פייסבוק.
    תעשה עוד ניסוי – שים על recent posts ותכנס לאתר של חברים שלך אחד אחרי השני, ותגלה שהם כתבו פוסטים ביממה האחרונה שלא נמצאים בפיד שלך…

  2. רמי

    יש קליינטים טובים יותר מהרישמיים. לטוויטר יש את fenix המצויין, אין בו פירסומות, הוא קליל וממש מהיר. לפייסבוק יש כרגע את fast, גם הוא מהיר וקליל, לא השוויתי את תכני הפידים אבל לקליינטים בלתי רשמיים אין את האינטרסים של פייסבוק לקידום פוסטים מסויימים על פני אחרים.

    בנוסף לשימוש בקליינטים האלטרנטיביים מומלץ להתקין את greenify, זו אפליקציה שמאפשרת הרדמה מוחלטת של אפליקציות אחרות, כך שלא יפעלו ברקע, לא ישלחו התראות וכו', ירוצו רק כשאתה מפעיל אותן.
    אם למכשיר שלך יש רוט תקבל עוד אופציות מgreenify ואז גם מומלץ להתקין את xposed.

    גוגל בעצמם הוסיפו מנגנון שיימינג, והחל מאנדרואיד 4.3 אתה מקבל הודעות מערכת שמצביעות על אפליקציות שמתנהגות בחזירות לסביבה (פייסבוק היא מהגרועות שבהן).

  3. לירון פורת

    כמוך, גם אני הסרתי את האפליקציה בשל המצב :) ראיתי שהיד שלי נשלחת לעיתים תכופות מדיי לשם ולא אהבתי את זה. אבל- שתדע שבהגדרות האפליקציה הסלולרית, יש אפשרות והשתמשתי בה עד כה, של אי קבלת התרעות. כלומר- לא תקבל שום התרעה אם תבחר זאת בהגדרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *