אבא שלי הפך להיות מלכודת קליקים – לא תאמינו מה קרה אחר כך

By | 25 בפברואר 2016

אחותי למחצה: "זה אבא שלך?"
אני: כן, ואני חושב שלידו זו אמא שלך. מאיפה זה?
אחותי למחצה: זה מופיע בפייסבוק. ווינט פירסמו את זה תחת הכותרת, זו אהבה אמיתית: קשיש סייע לאשתו לבחור מייקאפ וריגש את הרשת.

חיפשתי ומצאתי ברשת כמויות מטורפות של התמונה.

בסוף גיליתי שהתמונה התפרסמה לראשונה באתר שנקרא Love What Matters

viral-original

 

 

למרות שהסיפור שליווה את התמונה לא מדוייק, בהכרותי עם הנפשות הפועלות הסיפור סביר.

התמונה והסיפור ה"מרגשים" הגיעו לתפוצה מטורפת באתרי חדשות ברחבי העולם.

news.yahoo.com – adorable image of elderly man helping wife choose

huffingtonpost.com – husband wife pick out makeup

today.com – husband helping his wife pick out-makeup will melt

cosmopolitan.co.uk – elderly man wife foundation

breakingnews.ie – this photo of an elderly man helping his wife choose make up is warming the cold cold hearts of the internet

opposingviews.com – when shopper heard elderly woman panic she realized shocking way her husband was treating

metro.co.uk – everyones loving this ridiculously sweet story of a man helping his wife pick out makeup

lessentiel.lu – Grand moment d emotion au rayon maquillage

בעל שעזר לאשתו לבחור איפור ונתן לה נשיקה זו לא ידיעה בעלת חשיבות עיתונאית. ויראליות של תמונה של בעל שעזר לאשתו ונתן לה נשיקה הופכת לידיעה ראויה לדיווח. על כך דיווחו רוב האתרים.

bild.de – opa hilft oma makeup auszusuchen

אם תקליקו על הקישור לידיעה באתר הגרמני Bild.de תקבלו דף המסביר לכם שאינכם מורשים לראות את הדף כי מופעל אצלכם חוסם פרסומות.

adblock-warnings-bild

בהודעה כתוב:

בילד מספק חדשות מסביב לשעון. 500 העיתונאים שלנו מדווחים מכל רחבי העולם. כדי לאפשר זאת, אנחנו תלויים בהכנסות מפרסום.

חסימת פרסומות מונעת הצגת פרסומות באתר בילד. בלי אפשרות למכור שטחי פרסום, אנחנו לא יכולים לממן את עבודתם של העיתונאים שלנו.

סיכום ביניים: אדם עזר לאשתו ונתן לה נשיקה > מישהי ראתה את ההתרחשות, צילמה ופרסמה את הסיפור > התמונה והסיפור הפכו ויראליים > אתרי חדשות דיווחו על הויראליות של התמונה > אתר חדשות לא מוכן להציג את הסיפור אם לא נראה את הפרסומות שמסביבו.

האתר הגרמני הוא האמיתי ביותר בקשר לכוונות שלו. לא מספיק חשוב לנו להראות לך את הסיפור אם לא תראה פרסומות.

כי באמת, הסיפור הזה ודומים לו לא חשובים.

אז למה מפרסמים אותו? בגלל שאנחנו מכורים להתראות – סיגנלים.

כאשר חיינו בטבע, כל צליל או תנועה שלא שמנו אליהם לב היו יכולים לסכן את חיינו.

עדיין לא עברו מספיק שנים כדי שהמוח שלנו יידע לסנן סיגנאלים לא חשובים.

בדיוק כמו שלא עברו מספיק שנים והגוף שלנו עדיין דורש מאיתנו לשרוד מבחינה תזונתית – הוא אומר לנו שאנחנו צריכים לצרוך כמה שיותר פחמימות, שומנים ומלחים.

תעשיית התוכן הבלתי חשוב מתבססת על ההתמכרות שלנו לסיגנלים. מפרסמים תוכן לא חשוב בקצב רצחני כדי שנצרוך ממנו עוד ועוד. עוטפים את התוכן הזה בפרסומות כדי לפרנס את כל שרשרת העסקים שמעורבת בפרסום הסיגנלים – חומרה, תוכנה, תקשורת, עיצוב, כתיבה, צילום, עריכה, ניהול פרסום , מכירת פרסום, עיצוב פרסום ועוד ועוד.

וכל זה בשביל מה? בשביל התראות ריקות – תוכן שלא מועיל לכלום.

או כמעט כלום.

בשנה האחרונה יותר ויותר אנשים משתמשים בחוסמי פרסומות כי הם רוצים לקבל את התוכן בלי כל הרעש שמסביב.

אנחנו רוצים את הסם שלנו נקי.

adblock-warnings-israel

"תעשיית התוכן" נמצאת בפרשת דרכים. בלי פרסומות לא תהיה להם פרנסה.

בתוך שנים מעטות נבנתה תעשייה שלמה של דחיפת סיגנלים ריקים לאנושות בהתמכרות. נוצרה תעשייה שלא מכירה דרך אחרת להתפרנס חוץ מאשר לדחוף סמים למכורים.

אתרים כמו Ynet וכיכר השבת מציגים הודעות נוגעות ללב, פחות או יותר, ומבקשים לבטל את חסימת הפרסומות. (קליק להגדלה).

אני מקווה שלאט לאט כולם יבינו שאחרי סינון הפרסומות, צריך גם לסנן את צריכת התוכן.

האנושות צריכה לפתח שיטות שבאמצעותן נלמד דיאטת תוכן.

עכשיו הוא הזמן ש"תעשיית התוכן" ותעשיית הפרסום יתחילו לצאת מההכחשה ולתכנן את הצמצום של עצמן לפני שמגיע המשבר. למרות כל הסימנים המעידים על כך, רוב הסיכויים שהם עדיין חיים בהכחשה.

באופן מתוכן או בעקבות משבר, אנשים טובים יצטרכו לחפש עבודה אחרת, יותר מועילה.
——————
שימו לב: בימים אלה אני מחפש עבודה בבדיקת תוכנה, מידענות, ארכיונאות, ספרנות וניהול תוכן (אמיתי) באתרים. דברו איתי אם אתם זקוקים לאנשים עם ידע ונסיון, למשרה או לפרוייקט. אל תפנו אלי עם הצעות לעבודה בתעשיית ה"תוכן" והפרסום.

2 thoughts on “אבא שלי הפך להיות מלכודת קליקים – לא תאמינו מה קרה אחר כך

  1. mux2000

    אתר שחוסם גלישה מדפדפן המפעיל חוסם פרסומות הוא אתר שאומר לי "התוכן פה לא בשבילך. הוא בשביל אנשים שלא מעריכים את זמנם כמוך. אל תבזבז את התאים האפורים שלך על הזבל שנמצא פה. לך תקרא משהו שלא צריך לסחוט אנשים כדי לפרסם."

    כשאומרים לי את זה ככה, אני מקשיב. בבחירה בין לקרוא עם פרסומות ללא לקרוא הבחירה קלה. לא חסר תוכן נגיש באינטרנט. הבחירה נעשית קללה אף יותר כשזוכרים כמה הפרסומות האלו מרגלות אחרינו ופוגעות בפרטיות שלנו.

    כמו כן, אבא שלך חמוד :)

  2. לנן

    הארץ התחיל לחסום כמו הבילד. גרמנים, הא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *