איך לא להיות זקן באינטרנט

By | 5 בספטמבר 2016

swim-health-benefits-old-age2התחלתי לשחות. עשרים דקות עם שחר. מעניין כמה אתמיד. בזמן השחיה חשבתי על הזקנים בקיבוץ שעשו בריכות ואז חשבתי שאולי היום אני בגילם ואולי אפילו מבוגר יותר.

מה לעשות, בעיני הצעירים אני קשיש.

אחת הדרכים להיות זקן באינטרנט היא להגיד "לא עושים ככה".

אחד האתגרים מבחינתי הוא לא להיות זקן באינטרנט.

לדוגמה, ידוע שכדי שארגון ישדר רצינות, כתובות האימייל שלו צריכות להיות בדומיין שלו ולא בג'ימייל. רגע, למה? יש הרבה ייתרונות בכתובת בג'ימייל. לא לכל הארגונים יש מישהו שיודע להקים דומיין וכתובות מייל, וזה גם עולה כסף. לא צריך להגיד את כל הכתובת כי ה gmail.com@ הוא סוג של ברירת מחדל. אומרים "hanancohen בג'ימייל" ולא צריך לאיית את כל הכתובת. בסך הכל, הגיוני.

עוד דוגמא היא הבטחון שוידאו מצלמים אופקי ולא אנכי. רק בורים מצלמים וידאו אנכי. מה לעשות וכולם מחזיקים את הטלפון אנכי אז ככה מצלמים וידאו וככה כולם רואים וידאו?

ודוגמא אחרונה היא השפה. למה? כי הצעירים. נשמע לכם מוזר? נראה לי עדיף על "בגלל שככה כותבים הצעירים". השימוש הזה ב"כי משהו" (Because NOUN) מתאים לעולם הטוויטר שבו צריך לחסוך בתווים. אני עדיין לא התרגלתי לכתוב ככה אבל כבר לא צורם לי בעיניים.

אני מנסה להיות קשוב לתחושות "לא עושים ככה!" ואם אני רואה שבכל זאת ממשיכים לעשות ככה, אני מנסה למצוא את הסיבה ולהגיד לעצמי שאולי בכל זאת זה בסדר ונוזף בעצמי ששוב יצאתי זקן באינטרנט.

One thought on “איך לא להיות זקן באינטרנט

  1. יונת

    תובנה מצויינת.
    עוד דוגמה לרשימה: באנגלית, לכתוב או גדולה בתחילת משפט, בתחילת שמות ומונחים, וכמובן במלה i (אני).
    ובעברית, לא להכניס י׳ ו-ו׳ בכל מקום אפשרי.
    אלה סימני זיקנה ממש כמו קמטים….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *