פרסום בפייסבוק – לא מה שחשבתם!

By | 6 בנובמבר 2017

זהו פוסט מספר 5 במסגרת חודש הכתיבה הבינלאומי. אני מאתגר את עצמי לפרסם פוסט אחד ביום במשך החודש הקרוב. יהיה מעניין, או שלא. לכל הפוסטים.

שתי תזכורות: 1 – מוזמנים לשאול אותי שאלות שעליהן אענה כאן בבלוג. 2 – אני מחפש עבודה כמידען בחברות וארגונים. אני מידען מוסמך ויש לי נסיון בהייטק. שמעתם על משרה מעניינת? צרו קשר!


מכירים את זה שמראים לכם פרסומות שבטוח לא מיועדות לכם? מה קורה פה? אם הם יודעים עלי כל כך הרבה, למה הם מראים לי את הפרסומת הלא נכונה? אולי יש למישהו אינטרס?

בפרסום באינטרנט מעורבים הגופים הבאים:

פייסבוק/טוויטר/אפליקציות/אתרים אחרים – פלטפורמת מדיה חברתית שמטרתה להרוויח כסף על ידי פרסומות או אתרים אחרים המציגים פרסומות.

מפרסמים – חברות שמעוניינות לפרסם את מרכולתן בפלטפורמות המדיה החברתית השונות.

פרסומאים – חברות שמספקות את הצורך של המפרסמים לפרסם במדיה החברתית. ב"פרסומאים" אני כולל בחבילה אחת מערכת ענקית ומשוכללת בטירוף של חברות שמעצבות, מתכנתות ומביאות את הפרסומות מהמפרסם למדיה החברתית ולאתרים אחרים. בלי קשר לתפקיד של כל אחד מה"שחקנים", כל אחד מהם גוזר קופון על הפרסומת בדרך – מהמפרסם עד שהפרסומת מוצגת.

המשתמשים – אנחנו. אלה שמשתמשים בפייסבוק/טוויטר/אתרים אחרים.

עכשיו נבדוק את המשתתפים, התהליכים והאינטרסים.

לפלטפורמות יש אינטרס מובהק שיפרסמו אצלם כמה שיותר. הם הרי רוצים להרוויח כסף.

לפרסומאים יש אינטרס שהמפרסמים יוציאו כמה שיותר כסף על פרסומות. המפרסמים משלמים להם על חשיפות, לא על דיוק. לכן, יש להם אינטרס לקבוע פרמטרים כמה שיותר רחבים לפרסום המודעות. מודעה לשמלות? לא נורא, שגם גברים ייחשפו אליה.

אצל המפרסמים המצב קצת יותר מורכב. בכל חברה/ארגון יש תקציב פרסום ומנהלת פרסום/שיווק. למנהלת הפרסום יש אינטרס להוציא כמה שיותר כסף על פרסום כי כך נמדדת החשיבות שלה בחברה. אם היא לא תוציא את הסכום שהוקצב לפרסום, בשנה הבאה יקציבו פחות. למנהלת הפרסום יש קשרים טובים עם משרד הפרסום של החברה והם מספקים לה את הטיעונים בדיוני התקציב בהנהלה.

– "הפרסום בדיגיטל עולה כל הזמן על חשבון הפרינט.

– "כל המתחרים שלכם מפרסמים בדיגיטל. אם אתה שם אתה לא קיים."

– "אי אפשר באמת למדוד את היחס בין ההוצאה על פרסום ובין עליית המכירות."

– "אחוז ההקלקות על הפרסומות שלנו הוא מהגבוהים בתעשייה"

– "הדיגיטל מאפשר טירגוט מדוייק לאוכלוסיות היעד שלנו".

לאף אחד בדרך אין אינטרס לחסוך כסף על פרסום מטורגט במדויק, למרות שהכלים קיימים.

אז מה אפשר לעשות?

אם אתם המשתמשים, אני מקווה שאתם מסרבים להשתתף במשחק העקום של הפרסום באינטרנט ומותקן אצלכם חוסם פרסומות.

אם אתם המפרסמים – כאן האפשרויות שלכם יותר מצומצמות. אחת מהן, אם זה השוק המתאים, לשלם רק על פרסום שהגיע לאנשים הנכונים. איך עושים את זה? עובדים עם חברות שנותנות שירות פרסום לפי לידים איכותיים. משלמים רק אם מישהו מילא טופס פרטים והביע עניין במוצר/שירות/אירוע.

בפוסט נוסף אכתוב על הרעיונות והמחשבות שמסתובבים לגבי עתיד הפרסום באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *