סלימה מרכ'מה רקמה לי חולצה לחתונת הבן

By | 23 בנובמבר 2017

מתישהו ביולי האחרון אליעזר באומגרטן צייץ "מכל הדברים בעולם, לא חשבתי שאני אי פעם אארגן תצוגת אופנה. זהו. הוצאתי את זה.". בציוץ הזה התחילה הרפתקאה שהסתיימה בכך שבחתונת הבן שלי לבשתי חולצה שרקמה עבורי סלימה מהכפר הבלתי מוכר רכ'מה שליד ירוחם.

חשבתי לעצמי שאם כבר אני מוציא כסף על בגדים לחתונת הבן שלי, כדאי שבהזדמנות אתמוך במטרה טובה וחשובה וגם אקבל חולצה מיוחדת, בדיוק לפי טעמי.

בעזרת אליעזר יצרתי קשר עם יעל אגמון, חברה ב"מרקם אזורי" בירוחם – קבוצת תושבים שלקחה על עצמה לקדם את ההכרה ביישוב הבדואי השכן רכ'מה. אחר כך התברר לי שיעל היתה מרכזת המשק (אשה) הראשונה בתנועה הקיבוצית. היא משתמשת בידע והנסיון שלה כדי לסייע לנשים הבדואיות להתפרנס ולקדם את עצמן.

אמרתי ליעל שאני רוצה שבדואית תרקום לי חולצה לחתונת בני ולאחר משא ומתן סוכם שאני אקנה את החולצה וסלימה תרקום עליה.

המשא ומתן היה לפעמים קצת מפתיע. סלימה אמרה לי בטלפון ש"אין לה דוגמאות לגברים". לא ציפיתי לתגובה הזאת אבל התגברנו.

קניתי חולצה, נסעתי לירוחם, אספתי את יעל והיא הראתה לי את הדרך למאהל של משפחתה של סלימה.

התחלנו בקצת היכרות ופגשתי אשה מרשימה.

דיברנו "הארדקור פמיניזם" על מצב האשה בחברה הבדואית. בפגישה הבאה כשהזכרתי את הכתבה שנעשתה עליה במקור ראשון היא אמרה "הם כתבו את כל הביקורת שיש לי על החברה הבדואית אבל את הביקורת שלי על הממשלה סיננו החוצה".

סלימה הציעה לי דוגמת ריקמה אבל אני רציתי אותה בצבעים אחרים. אני אוהב צבעים עזים אבל לא רציתי שהבגדים שלי ימשכו את תשומת הלב ממי שבאמת חשובים – החתן והכלה.

בחרתי באפור, כחול בהיר וכחול כהה.

סלימה (וגם יעל שעזרה) ואני תכננו איפה תהיה הריקמה על החולצה.

לאחר שבועיים נסעתי שוב לרכ'מה לקבל את החולצה ומאד התרגשתי מהתוצאה.

גם סלימה התרגשה. הצבעים שבחרתי נראו לה כל כך שונים מאלו שהיא רגילה אליהם. הם נראו לה "מודרניים" ובחירת הצבעים שלי פתחה לה צוהר לאפשרויות חדשות.

והנה התוצאה במלואה.

רוצים גם? מקווה שעשיתי לכם חשק. אני מאד ממליץ! אפשר לקנות מוכן או להזמין לפי מידה, דוגמאות וצבעים, כפי שאני עשיתי.

צרו קשר עם יעל אגמון בטלפון 0507.984012 או באימייל. כאן הדף של מרקם אזורי ירוחם. סלימה לא רק רוקמת – היא גם מארחת באוהל שלה. הנה הדף שלה אירוח בדואי בירוחם.


זהו פוסט מספר 21 במסגרת חודש הכתיבה הבינלאומי. אני מאתגר את עצמי לפרסם פוסט אחד ביום במשך החודש הקרוב. יהיה מעניין, או שלא. לכל הפוסטים.

One thought on “סלימה מרכ'מה רקמה לי חולצה לחתונת הבן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *