צהל מפריע לקשר בנתב"ג

By | 7 ביוני 2007

כל הכותרות זועקות – נתב"ג: חודשו הפרעות הרדיו הפיראטי; חשש לשיבושים.

היום בדרך לעבודה שמעתי ברדיו ראיון עם שר התחבורה והמראיין שאל משהו כמו "אבל לא רק הרדיו הפיראטי מפריע לקשר אלא גם תקשורת הנתונים של מערכת הביטחון?!"

(רב אלוף במילואים) שאול מופז, שר התחבורה, לא הגיב לטענה ואמר ש"כל הנושא ייבדק".

ועל זה אין אלא להגיד "פחחחחחחחחחח". אולי יבדקו אבל לא יעשו כלום בעניין. אין שום סיכוי שבמדינת ישראל יעדיפו את טובת מערכת התחבורה האזרחית על פני מערכת התקשורת הצבאית.

ומעבר למשפט הבודד הזה ברדיו, מישהו שמע או קרא עוד על הפרעות צהל לקשר בנתב"ג?

4 thoughts on “צהל מפריע לקשר בנתב"ג

  1. ליאת

    לחשוב על תנובה והמשטרה מחפשים יחד מי התחיל את המייל. יש בכלל סיכוי לגלות את זה? מתאים להם לשלוח שוטרים (עדיף בזוגות) לאסוף את המייל מבתי הלקוחות :-)

  2. שרית

    בטח. בה"ד 7 (קשר) שנמצא די קרוב לנתב"ג.
    הייתי שם בזמנו, בפעם האחרונה שזה קרה. קורסניקי"ם ששיחקו קצת יותר מדי עם המכשירים עשו שטויות והרימו את נתב"ג. אני חושבת שמשטרה צבאית עצרה אותם. נדמה לי גם שהם נשפטו בזמנו.

  3. יוני בושקי

    טרוק לו את הטלפון בפנים. מה פתאום משטרה מתקשרת אליך בנושא הזה?

    הם התקשרו אליך בשביל דבר אחד: הם מחפשים דרכך להפליל את הלמו
    http://halemo.net/edoar/0032/0003.html

  4. Lord

    בתור אקס-חייל של גדוד 533 (גדוד קשר) בחיל האוויר הממוקם בבח"א 27 (בסיס חיל האוויר לוד) ממש ליד נתב"ג אני יודע כי ראיתי בעצמי איך מתבצעות הפרעות למערכת הקשר של נתב"ג.
    אל תבינו לא נכון זה לא קורה לעיתים קרובות, מנסים להיזהר, ובטוח שלא בכוונת תחילה. אבל לפעמים בכל מיני קורסים, מפעילים מערכות של שידור וקליטה תדרים רב-תחומיים. ואם זה מבצע מישהו שלא מוסמך די (צעיר), קורות תקלות ובטעות עולים על התדרים של נתב"ג. ישנם נהלים שאמורים להקטין את התופעות הללו אבל בכל מקרה מידי פעם זה קורה. בתמימות ובטעות.
    ישנה בעיה פיזיקאלית נוספת הנקראת הרמוניית תדרים. אפשר לעלות על תדר מסוים אם אתה משדר/קולט תדר ביחס הפוך מעוצמת השידור בתדר אחר, אפשר לעלות על אותו תדר. כלומר אם אני משדר בתדר של MHZ40 בעוצמה של WATT40 אני יכול לקלוט את אותו השידור בעוצמה של WATT20 בתדר של MHZ80.
    עוצמות השידור משפיעות על מרחק שבו נקלט השדר. אם אתה רוצה לשדר למרחק של 60-80 ק"מ אתה משדר בעוצמה די גבוהה. ובגלל הקירוב של משדרי נתב"ג איכשהו ובאיזושהי עוצמה על איזשהו תדר הרמוניית תדרים נופלת בכל מיקרה. זה לא רלוונטי למרחקים גדולים כי שם העוצמה פוחתת אבל במקרה זה אפילו שידור בעוצמה של WATT1 ממרחק כזה קטן יכולה לפגועה.
    מי שגר בלוד או ביהוד שינסה לשחק עם הרדיו בזמן שהוא רואה מטוס ממריא או נוחת. אני בטוח שאפשר לקלוט שידורים של מגדל פיקוח על איזשהו תדר. התדר הזה יהיה גבוה או נמוך מהתדר המקורי אבל בגלל קירבה העוצמה תהיה די מספקת כידי לשמוע גם בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *