892 – עצרנו את המחטף

By | 16 ביולי 2007

אתמול התקשרתי למזכירות ועדת הכלכלה של הכנסת בבקשה לקבל אישור כניסה לישיבה היום. מי שענתה לי אמרה שאני צריך לשלוח בקשה מפורטת כי אי אפשר להעביר את הישיבה לאיצטדיון מלחה והם לא יכולים לתת אישור לכולם.

קיבלתי אישור והבוקר הגעתי לכנסת ולהפתעתי ראיתי שהעבירו את הישיבה מהחדר הרגיל של ועדת הכלכלה לחדר ההרצאות הגדול ממנו פי שניים בערך. ועדיין היה צפוף.

הנוכחות המסיבית של מתנגדי החוק, יחד עם הרעש הציבורי שהתחלנו לעשות גרמו לכך שמה שהיה אמור להיות חוק שיעבור מהר הפך לדיון מעמיק במשמעויות הערכיות והטכנולוגיות של החוק. יש גם מקום לסברה שהיו"ר החדש של הועדה, ח"כ כנסת ארדן, החליט לקיים דיון רציני ולא דיון שבסיסו מסחרה פוליטית בלבד.

אמנם כאן זה אינטרנט, ובתוך ימים אפשר יהיה לקרוא את פרוטוקול הישיבה באתר הכנסת. אבל, קשה להסביר את המשמעות החשובה של נוכחות פיזית בישיבה. כשיו"ר הועדה התחיל לסגור את הישיבה וקבע שיהיה דיון נוסף, השר אטיאס ניסה להגיד שצריך לשמוע גם את כל אלה המתנגדים לחוק והצביע על שתי פאות של מלבן השולחנות הגדול. (למעשה הוא ניסה לגרום לדיון להמשיך, לקראת חקיקה). ענה לו רימון לוי, יו"ר איגוד האינטרנט, שגם יושבי הצד השלישי של השולחן מתנגדים וגם אותם צריך לשמוע.

אם התהליך ימשיך ככה, ומאזני הכוחות הפוליטיים לא ישתנו באופן משמעותי, יש סיכוי שיהיה כאן דיון רציני והחוק לא יגיע למליאה כל כך מהר. וככל שנמשיך לכתוב ולהופיע פיזית לדיונים, כך ייטב.

3 thoughts on “892 – עצרנו את המחטף

  1. זיו קיטרו

    עשינו עבודה טובה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות.
    אני מאמין שחנן ואנחנו נמשיך לעדכן גם לגבי ישיבות הבאות וכל מי שיכול להגיע, הרי זה משובח.
    זו זכותכם האזרחית, לא צריך לבקש טובות מאף אחד.
    תגיעו כי ראינו היום שיש לזה השפעה.

  2. תומר

    יש לך הוכחה שזה היה באנר, ולא כרטיס ביקור של מוסד ללימודי פסיכומטרי, למשל? ;-)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *