מחשבות על "תוכן גולשים"

By | 18 באוקטובר 2007

על ההבדל בין סוגים שונים של תוכן גולשים
כשמדברים על "תוכן גולשים" בדרך כלל מתייחסים לתכנים בידוריים שגולשים מעלים לאתרים וגולשים אחרים צופים בהם.

אתר שתיל הוא גם אתר של תוכן גולשים אבל תוכן גולשים אחר לגמרי.

הלב של אתר שתיל הוא לוח מודעות הדרושים ומחפשי העבודה.

הגולשים מפרסמים מודעות כי הם מאד צריכים עובדים והם כבר כמעט תלויים בשירות החינמי שאתר שתיל מעניק להם.

והגולשים האחרים מחפשים מודעות כי הם מאד צריכים עבודה ופרנסה.

אף אחד מסוגי הגולשים לא מגיעים לאתר שתיל כדי להתבדר.

לכן, השבועיים האחרונים בחיי, השבועיים הראשונים של אתר אתר שתיל החדש, היו די מטורפים. הפניות אלי מצד המפרסמים והמחפשים הלחיצו אותי כי באמת מדובר פה על צרכים בסיסיים של אנשים לפרנסה ולהפעלה התקינה של הארגונים שלהם.

או למציאת מטפל לילד האוטיסט שלהם.

באתרי תוכן גולשים בידוריים, מטרת האתר היא להשאיר את הגולשים באתר כמה שיותר זמן כדי שייראו כמה שיותר פרסומות. ההנחה היא שהגולשים מקבלים קישור ונכנסים בדיוק לתוכן מסויים או שהם מחפשים בערך משהו. לכן אין כל כך חשיבות לכך שמפרסמי התכנים ידייקו בתיאור או בתגיות. באתרי תוכן גולשים בידוריים, הכמות היא איכות.

באתר חיפוש עבודה, המטרה שלי היא ליצור מצב שבו מפרסמי המודעות מאפיינים את המודעה באופן המתאים ביותר למה שהם מציעים כך שהמחפשים ימצאו באופן המדוייק ביותר את מה שהם מחפשים.

באתר חיפוש עבודה, הדיוק הוא איכות.

על מנשק משתמש לאתר תוכן גולשים
האמצעי להשגת דיוק הוא במנשק ידידותי שיכוון את המפרסמים לאיפיון מדוייק של התכנים שלהם.

למרות שחשבתי שהאתר לא ממש מוכן לעלייה, לא הבנתי עד כמה הוא לא מוכן ועד כמה מנשק המשתמש שלו מקשה על המפרסמים והמחפשים.

במשך השבועיים האלה ביצעתי הרבה התאמות אבל נדרשות עוד.

להתאמות האלה יש מטרה אחת חשובה – הקטנת הזמן שאני צריך להשקיע בתמיכה במשתמשי האתר.

לא הגיוני שיצרתי אתר חדש שיגזול ממני יותר זמן ביישום מסויים מאשר לקח לי להפעיל את היישום הישן.

ככל שמנשק המשתמש לפרסום וחיפוש יהיה יותר נוח, שיהיה יותר קל למפרסמי המידע ולמחפשי המידע, כך גם יהיה לי יותר זמן לפתח חלקים אחרים באתר.

עד כמה לקחת אחריות על תוכן הגולשים?
המדיניות שלנו היא ששום תוכן מחוץ לשתיל לא עולה לאתר בלי אישור שלי. אני רואה כל ארגון וכל מודעה וכל אירוע ועדכון ומאשר אותם ידנית. הרבה פעמים אני רואה שהמפרסמים לא סיווגו נכון את המודעה או שהשתרבבו אליה שגיאות כתיב.

לפעמים אני עורך את המודעה לפני פרסום כשאני רואה שאין סיכוי שימצאו את המודעה על פי הסיווגים שלה. אבל הרבה פעמים אני משאיר את המודעות כמו שהן. ממילא המפרסמים יכולים להיכנס אחר כך ולערוך את המודעה.

אבל התחושה שלי כשאני משאיר את המודעות עם סיווגים לא כל כך נכונים היא שאני עושה איזה שהוא עוול למפרסמים. שזאת אחריותי לדאוג להם ולתקן את הטעויות שלהם.

ההצדקה שאני נותן לעצמי לא לעשות את זה היא שאם הייתי צריך לתקן את כל המודעות, לא הייתי מספיק לעשות שום דבר אחר בעבודה שלי.
קיים מתח בין האחריות של המפרסמים לתוכן שלהם ובין האחריות שלי לתוכן של המפרסמים.

זה מתח שאני לא ממש יכול לפתור. אני רק יכול להשתדל שהכלים שאני נותן בידי המפרסמים יגרמו לכך שהתוכן שהם מפרסמים ישרת אותם ביעילות האפשרית.
על הפרדת סיגנאלים

אחת מהפעולות הקשות ביותר שהייתי צריך לבצע בשבועיים האלה הוא הפרדת סיגנאלים שהתקבלו אצלי ממשתמשי האתר. סוג אחד של סיגנאל חזק מאד נבע מ"הלם החדש". סוג אחר של סיגנאל שהתקבל היה "לא נוח" ו"איך עושים". הייתי צריך להפריד בין הסיגנאלים האלה ולהתייחס בענייניות ל"לא נוח" ולבצע את ההתאמות שיכולתי.

הפרדת הסיגנאלים היא משימה פנימית מאד לא פשוטה כי גם בתוכי יש סיגנאלים שונים שמערפלים את היכולת שלי להפריד את הסיגנאלים מבחוץ.

הסיגנאלים הפנימיים שלי כוללים בין השאר :

– עייפות מהתעסקות עם פרוייקט במשך כמעט שנה.

– כעס על מפרסמים ומבקרים באתר שמגיעים עם גישת "מגיע לי" ומעלים תביעות מאתר שמספק להם שירות בחינם.

– גאווה על אתר חדש וקושי לקבל ביקורת על החלטות שקיבלתי.

– מפגש עם קושי של מפרסמים ומבקרים מאתר חדש שדורש רמה גבוהה יותר של מיומנות אינטרנט.

ככל שעובר הזמן שבו אני גם מבצע רפלקציה על התהליך שאותו אני עובר, אני לומד למיין טוב יותר את הסיגנאלים החיצוניים והפנימיים.

ככל שהזמן עובר, אני מקבל פחות ביקורות על האתר מה שיכול להוביל לאחת משתי מסקנות:

1. מבקרי האתר התייאשו ונטשו אותו,

2. השינויים שאני מבצע מועילים לשימושיות של האתר.


בינתיים הגרף מנחם.

הירידה בגראף היא בשישי-שבת.

טוב שמשתמשי האתר נחים בשבת וטוב שגם לי יש שבת כדי לנוח מהאתר.

שבת שלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *