אתם הרשת החברתית שלי

By | 24 בפברואר 2008

היום באיזו פגישה נשאלתי כמה כניסות יש לבלוג שלי. אמרתי שזה לא משנה לי. מה שחשוב לי זו האפקטיביות שלו. נשמע משונה ואולי שחצני. מי לא רוצה לספור כניסות?

אבל הנה דוגמא, הבקשה שלי כאן לגיוס מורים בנושאי אינטרנט עבור שתיל.

קיבלתי פניות מעולות של אנשים מעולים, שלא הייתי חושב לפנות אליהם בעצמי.

וגם חנית נתנה תנופה נוספת לבקשה שלי בבלוג שלה. תודה חנית!

אני לא חושב שהייתי מקבל פניות יותר מדוייקות אם הייתי מפרסם במקום אחר חוץ מאשר בבלוג שלי. בעצם, חיפשתי אנשים שיחליפו אותי ולכן היה הרבה סיכוי שמי שיחליף אותי וקשור למה שאני עושה, קורא גם את הבלוג שלי. וזה עבד! אני לא יודע בבירור שאותם אנשים קוראים את הבלוג שלי וגם לא הזמנתי אותם לקרוא. הם פשוט קוראים. כי הם קשורים למה שאני עושה ולמה שאני כותב. ולכן הקריאה שלי אליהם (אליכם) היתה רלוונטית.

כל כך פשוט.

וזה מוביל אותי למאמר שפרסם היום גיא גרימלנד בטוש – הבלוגרים שכל סטארט-אפ ישראלי צריך להכיר

הוא מספר על בלוגים שכדאי לסטארטאפים לפנות אליהם כדי שיכתבו עליהם.

לדעתי פניה כזאת מלאכותית ולא בטוח ששווה את המאמץ.

אם יש לכם סטארטאפ, אני מקווה שאתם מעורבים בשיחות משמעותיות לכם ולאחרים בבלוגים ובפורומים שונים – עם שותפים לעניין ועם קהלי היעד הפוטנציאלים שלכם.

ואם כך הדבר, ממילא תקבלו חשיפה. חשיפה שהיא אורגאנית לפעילות שלכם.

חשיפה בבלוג 2.0 תיתן איזה פיק בכניסות, אבל לא יותר.

אני מקווה שגרימלנד גם יגיע לכתוב על זה.

4 thoughts on “אתם הרשת החברתית שלי

  1. אורן

    השפעה מהותית לבלוגים?!
    נדמה לי שזו הפסקה הכי חשובה בכתבה:
    "איזי וידרה, מפעיל הבלוג VC Cafe, מעריך שלפוסטים בבלוג שלו יש השפעה מהותית על חיי הסטארט-אפים שהוא כותב עליהם. "קיבלתי הרבה פידבקים חיוביים מיזמים שכתבתי עליהם", הוא אומר, אך דואג להבהיר שלא זכור לו מקרה שבעקבות פוסט שפירסם החליטו משקיעים להשקיע בחברה".

    כלומר, כל ההצהרות האלו על ההשפעה של הבלוגים – מה בעצם הכיסוי מאחוריהם (בעיקר כשהן באות מהכותבים עצמם)?
    האם זה בכלל מדיד?
    (גילוי [לא] נאות: גם הבלוג שלי ממליך מלכים בתחום ההייטק והטלביזיה. טוב לא באמת, אבל גם אני לא מתכוון לגלות את הנתונים האמיתיים).

  2. השדון האגדי

    אנחנו גאים להיות הרשת החברתית שלך. אחרת, היינו עוזבים.

    אגב, אני מסכים איתך בנוגע לכניסות של הבלוג או כמה צופים יש לנו, מבחינתי זה אינו פרמטר כדי לבדוק אם בלוג איכותי או לא, זאת הסיבה שמעולם לא "הורדתי את הבגדים" ופרסמתי סטסטיקות, אפילו מעצבן אותי שיש טרנד חדש לפרסם כמה אנשים יש בפיד.

  3. נטע

    בלי קשר לכלום –
    אתה חייב לתת איזשהי אינדיקציה אם יש תגובות או לא לפוסטים בבלוג. רצוי כמובן באמצעות מספר התגובות שיש. בכל פוסט שלך צריך ללחוץ על לינק התגובות כמו על ביצת הפתעה – מבלי לדעת האם ומה מסתתר שם. חסוך לנו זמן :)

  4. שחר קרינסקי

    "לדעתי פניה כזאת מלאכותית ולא בטוח ששווה את המאמץ."
    אני לא מסכים איתך, הרבה מהבלוגים בכתבה משמשים ככלי דיווח בלבד ולא ממש נותנים ביקורת על האתרים שהם מעלים. זו חשיפה חינמית, ואפילו ללא ביקורת. לא פשוט להשיג כזו בתחילת הדרך, במיוחד לא כשמדובר באתר עם אלפי מנויי RSS. אז אל תשלול מיד לפני שהיית בנעליהם.
    אני מצרף לינק שבטוחני שיעניין את הקוראים, ובו משרות רבות בתחום ה-IT , QA, אבטחת מידע ועוד

    http://nun.shin-tech.org.il/testing-revolution-second-part

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *