ככה עושים לובי

By | 28 בפברואר 2008

אני מעלה עכשיו לאתר שתיל את כל המידע על עבודת שתיל עם קואליציות והנה אני מגיע לדף של הפורום נגד חוק איסור תרומות ממדינות זרות.

אני מדביק כאן את המידע כדי להראות שאפשר להתמודד עם חוקים רעים על ידי התארגנות של גופים בעלי עניין ובעבודת לובי נחרצת ומתמשכת. העבודה לביטול או ריכוך החוק עדיין לא הסתיימה, אבל שימו לב שחלפו כבר שלוש ארבע שנים מאז עבר החוק בקריאה ראשונה. אני לא טוען שאפשר לשכפל את ההישג, אבל אפשר לשאוף אליו.

גילוי נאות: שלומית אשרי, רכזת הקואליציה (הזאת ואחרות) ויועצת לובי, יושבת שני מטר לשמאלי.

סטטוס: פעיל
רכזת: שלומית אשרי, שתיל ירושלים
יצירת קשר: [email protected]
שנת הקמה: 2004

רקע:
מאז שנת 2004, היו ניסיונות מצד חברי כנסת שונים לחוקק חוק שיגביל את האפשרות של ארגוני מלכ"ר מקומיים לקבל תרומות מתורמים בחו"ל. מטרתו המוצהרת של חוק זה היתה למנוע את הזרמתם הבלתי הולמת של כספים לשימושן של מפלגות פוליטיות. באופן מעשי, היה חוק כזה משפיע השפעה הרסנית על כל מגזר המלכ"רים בישראל, והיה מוביל לקריסתם של עשרות מלכ"רים.

פורום זה הוקם בשנת 2004, כאשר החוק המוצע עבר בכנסת בקריאה ראשונה.

מטרה:
למנוע את חקיקתו של חוק כלשהו שיגביל את יכולתם של מלכ"רים לגייס כספים בחו"ל.

חברים:
עדאלה – המרכז המשפטי למען זכויות המיעוט הערבי בישראל, אדם, טבע ודין – האיגוד הישראלי להגנת הסביבה, אמנסטי אינטרנשיונל, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ועדת הפעולה הדתית בישראל, רשת הנשים הישראלית, מוסאווה – מרכז השדולה למען אזרחים ערביים בישראל, התאחדות המנהיגות האזרחית בישראל.

תפקיד שתיל: יזם ויועץ

הישגים:

  • 2007: בפגישה בוועדת הפנים והסביבה של הכנסת, הביעו נציגים של הפורום את התנגדותם לחוק המוצע. הפורום ממשיך לעקוב אחר תהליך החקיקה.
  • 2006: ביוני, עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת את כל ארגוני המלכ"ר להגיש הצהרה שנתית ובה פירוט כל התרומות שהתקבלו מחו"ל.
  • 2005: במרץ, נדחה החוק המוצע בקריאה שלישית בכנסת, בעקבות פעילות לובי נמרצת מצד הפורום.
  • 2004: אחרי העברת הצעת "חוק האוסר תרומות מחו"ל" בקריאה ראשונה בכנסת, החל הפורום בפעילות לובי מתואמת כדי להביס את החוק. הפורום הצליח לגייס כמה עורכי דין בולטים ואנשי ממשלה מרכזיים לפעול למען המטרה. המאמצים של הפורום הצליחו לחסום באופן אפקטיבי את החוק, באמצעות החלשת הוראותיו והגדרותיו במידה כזאת, שמרגע שיחוקק כחוק, הוא לא ישנה באופן משמעותי כלשהו את הסטטוס הנוכחי השורר ביחס לתרומות מחו"ל.

2 thoughts on “ככה עושים לובי

  1. Pingback: שחרור שוטף » ארכיון » צורם

  2. עומר רוזן

    חנן, יש לי הצעת פעולה קצת שונה מזו שרצה ברשת (להחשיך את האינטרנט ליום אחד). במקום לעשות את העבודה של מה שהדבילים האלו רוצים לעשות, בוא נכאיב להם במקום שהם הכי פגיעים, דעת הקהל.
    בבלוג שלי יש תוסף פשוט שמריץ באופן רנדומלי את תמונות 46 שומרי בריאות הציבור.
    אני מציע לכל אחד להכניס איזשהו תוסף שכזה כדי לבנות מסה קריטית של תכנים ברשת על אותם ח"כ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *