מתי צריך לעבוד במדיה חברתית?

By | 15 באוקטובר 2009

אני עובד במוזיאון המדע שמונה שעות ביום בממוצע חודשי. מחתים כרטיס בכניסה וביציאה (אם לא שוכח).

שליש מהיממה לניהול האתר של הארגון זה בהחלט מספיק. (כמובן שאני לא עושה רק את זה)

אבל ברגע שהכנסנו פעילות במדיה חברתית, ברגע שהכנסנו שיחה באינטרנט לפעילות שלנו, להשאיר שני שלישים מהיממה ללא תגובה בפייסבוק או בטוויטר היא מעשה לא אחראי.

בגלל שאני חי (גם) באינטרנט, יותר מחצי שעות הערות שלי אני בודק בתדירות משתנה את מקומות הפעילות השונים שלי באינטרנט. כולל את אלה של העבודה. ואני גם עונה במידת הצורך בענייני עבודה.

אבל אני לא חייב להיות דוגמה לאף אחד.

מה קורה בארגונים שבהם מכניסים פעילות במדיה החברתית לא על ידי יועצים חיצוניים אלא כחלק מוטמע בעבודת הארגון?

האם העובדים יעבדו פחות שעות במשך היום וירשמו שעות עבודה בערב?

האם ארגונים יתחילו לקבוע תורנויות של פעילות במדיה חברתית סביב השעון?

האם הכניסה למדיה חברתית תאלץ את העובדים לעבוד מהבית ללא תמורה?

או שאולי ארגונים ירגילו את הקהל לא לצפות לתשובה מיידית?

ארגונים שלא מתכוונים לנצל את העובדים שלהם וגם רוצים ייצוג מכובד במדיה החברתית צריכים להתחיל לחשוב על השאלות האלה ברצינות.

– – –

ההשראה לפוסט הזה הוא הפוסט אל על: מדיה חברתית היא לא ‘שגר ושכח’! מאת שליו בן ארי

הבהרה: הפוסט הזה לא נכתב כתלונה פומבית למוזיאון המדע שהוא המעסיק שלי.

0

6 thoughts on “מתי צריך לעבוד במדיה חברתית?

  1. לאה

    זה בדיוק הסיפור עם המורים. העבודה שלך בפועל היא בכיתה, אבל עבודות הלוויין שלהם – אין להם סוף: להכין את השיעור, לשוחח עם התלמידים ועם הוריהם ועם המורים האחרים, לסדר את הכיתה, לבדוק מבחנים ועוד ועוד. אני מניחה שהפתרון צריך אכן להיות פחות שעות בפועל בעבודה וגם שעות פעילות בבית. ייתכן שהדבר ילווה גם בשביתות, אבל דיה לצרה בשעתה.

    0
  2. Pingback: The Daily Dolly 15/10/2009 at The Daily Dolly

  3. הכתם

    זמינות היא דבר מוערך יתר על המידה. הרבה יותר חשוב, לדעתי, תירגול דחיית סיפוקים. לא רק דחיית סיפוקים, אלא סבלנות באופן כללי.

    עובדים לא צריכים לעבוד מעבר לשעות הפעילות של המוסד -אם האדם היחיד שנמצא במוזיאון בשלוש בבוקר הוא שומר הלילה, הוא זה שצריך לעדכן את הטוויטר.

    לדעתי אתה צריך למצוא דרך בה תוכל במהלך שעותיך במוסד ליצור פעילות (או פלטפורמה לפעילות) מעבר לשעות בהן אתה בעבודה. לא לעדכן את הקהל, אלא לגרות אותו. זה גם מתאים לרוח מוזיאון המדע, לא?

    גילוי נאות: אינני שוכן טוויטר או נווד פייסבוק, ואינני מכיר את פעילות מוזיאון המדע ברשתות אלו

    0
  4. אילנה שקוליק

    העלאת כאן סוגיות מאד חשובות ועכשוויות. יש מקומות עבודה שהעובדים שלהם לגמרי לא רוצים להכנס למדיות הללו, בהקשר למקום העבודה, בגלל הצורך ב”תחזוקה שוטפת” הגוזלת זמן רב ו”גוררת” את העבודה הביתה.
    יבוא יום, ואולי הוא כבר פה, שתחזוקה שכזו תהיה מוגדרת בתנאי קבלה לעבודה. לא משנה מהו התפקיד. כל אחד בתחומו.
    זאת, אם רוצי שכל העובדים יהיו מעורבים. ואם לא, להקדיש שעות לעובד מסויים, או לקבוצת עובדים מוגדרת מראש, שזה יהיה תפקידם. לייחצן את העבודה ולתחזק את אתריה.
    נראה לי שזה המצב אצלך, לא?

    0
  5. Pingback: קישורי מדיה חברתית מהשבוע האחרון (8.10-17.10) | Blinkit - הבלוג של בלינק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *