איך אני עורך וידאו

By | 13 בינואר 2014

youtube-play-buttonאני עורך סרטוני וידאו לצרכי העבודה שלי במוזיאון המדע. אני לא עורך וידאו מקצועי, אבל פיתחתי לי קצת מיומנויות ואספתי לי קצת כלים. הנה סרטון שצילמתי וערכתי בעצמי ואני חושב שהוא יצא די נחמד.

גם היום מישהו חיפש תוכנה לעריכת וידאו שהיא קצת יותר מתקדמת מ Movie Maker, אז החלטתי לכתוב פוסט שבו אגלה את כל הסודות שלי בצורה מסודרת.

התוכנה שאיתה אני עורך וידאו כבר כמה שנים היא Corel Videostudio. היא די מתאימה לצרכיך הצנועים שלי אבל היא גם ממש לא תוכנה טיפשית. אפשר לעשות איתה דברים די יפים ומשוכללים. היא הרבה הרבה יותר זולה ו"קלה" מהתוכנה שהיא ה"סטנדרד" של עריכת הוידאו – Adobe Premier.

המצלמה שיש לנו במוזיאון היא מצלמת פנסוניק HC-X900M. התכונה החשובה שלה בשבילי היא כניסת מיקרופון חיצוני. פעם קראתי עצה חשובה שאני לא שוכח – The important part of your video is the audio. העין "משלימה" פרטים אם הצילום לא מספיק טוב, אבל מה שלא שומעים לא קיים. חשוב להשתמש במיקרופון חיצוני, בייחוד לראיונות.

ואם כבר מדברים על סאונד.

לפעמים צריך לטפל בסאונד של הוידאו יותר מאשר אפשרי בעורך הוידאו. לשם כך אני משתמש בתוכנת העריכה החינמית Audacity.

אם אתם מחפשים מוזיקה חינמית לליווי הסרטים שלכם, בפוסט הזה יש עושר של הפניות לאתרים שבהם תמצאו מוזיקה שכזאת. גם ליוטיוב יש ספריה של מוזיקה חינם.

להורדת סרטונים מיוטיוב לשם עריכה אני משתמש בתוסף Video Download Helper.

לפעמים מגיע אלי קובץ וידאו שאין לי מושג מה יש בתוכו ואיך הוא מקודד. לשם כך אני משתמש בתוכנה החינמית MediaInfo.

להמרת קבצי מולטימדיה שונים מפורמט לפורמט אני משתמש בתוכנה החינמית Format Factory. היא די מוצלחת, אבל בינתיים היא לא יודעת להתמודד טוב עם קבצי FLV וWEBM. אם יש לכם רעיונות לחלופה, אשמח לשמוע.

אחרי שהסרט מוכן לפעמים צריכים לשתול בו כתוביות. כדי לכתוב ולערוך כתוביות אני משתמש בתוכנה החינמית Aegisub.

עד כאן. אם אתם משתמשים בכלים טובים יותר, אשמח לקרוא על כך בתגובות.

3 thoughts on “איך אני עורך וידאו

  1. נדב קבלרציק

    תודה על השיתוף!

    VLC יכול לסייע לך להמיר תסדירים של וידאו ובכלל, מולטימדיה.

    בנוסף, המלצה על מאגר לכל מיני תוכנות חלופיות לתוכנות שאתה משתמש: http://alternativeto.net/

  2. דודי זוסימן

    חנן. תודה רבה על הפוסט. אני חושב שהוא יכול להיות לעזר לרבים. לכן תגובתי היא למעשה שאשמח אם ניתן יהיה בעתיד לשתף בקלות פוסטים כאלו בפייסבוק ו/או טוויטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *