מה גוגל ופייסבוק יודעות עלינו?

By | 11 באפריל 2016

הטענה המקובלת היא שגוגל ופייסבוק יודעות עלינו “הכל”.

לשמחתנו, גוגל ופייסבוק (מעכשיו ג”פ) מאפשרות לנו לראות מה הן יודעות עלינו כדי להציג לנו פרסומות.

מטרת הפוסט הזה לבדוק האם מה שג”פ יודעות עלינו הוא נכון.

אני אניח שמה שג”פ מציגות לנו הוא מה שהן יודעות עלינו. יכול להיות שהן משקרות בכוונה, אבל אין לי דרך להוכיח זאת.

ראשית, פייסבוק.

לכל אחד מאיתנו יש גישה לדף של העדפות פרסומות. כאן.

פייסבוק אומרים לנו: “אנחנו מראים לכם פרסומות בהתבסס על הדברים שאנחנו חושבים שאכפת לך מהם”

We show you ads based on things we think you care about.

מאיפה פייסבוק אוספים את המידע?

Your preferences include information from your profile as well as actions you take on and off Facebook.

“ההעדפות שלך כוללות מידע מהפרופיל שלך וכן פעולות שביצעת בפייסבוק ומחוץ לפייסבוק.

צילמתי את כל מה שפייסבוק חושבים שאכפת לי ממנו וסימנתי באדום את אלה שלא.

facebook-pirsum-part

הקליקו על התמונה כדי לראות את כולה.

פייסבוק דייקו בשליש מהנושאים – 25 מתוך 75. 66% אחוז שגיאה.

ומה עם גוגל?

גם גוגל מאפשרים לנו לדעת מה הנושאים הרלוונטיים והשימושיים לנו כדי להציג לנו פרסומות. כאן.

These ads are more likely to be useful and relevant to you.

מאיפה גוגל אוספים את המידע?

גוגל מאפשר לדעת למה הם הוסיפו כל נושא על ידי לחיצה על סימן שאלה קטן ליד הנושא. אצלי, הרוב הגיע מהפעילות שלי ביוטיוב.

google-pirsum-part

גוגל דייקו ב 20 מתוך 85 נושאים. יותר מ 75% אחוז שגיאה.

גוגל מציעים לי גם לבחור נושאים נוספים. מתוך אותם נושאים, הייתי בוחר עוד איזה 10. הייתי מצפה מחברה “חכמה” כמו גוגל שתזהה חלק גדול מהם, אבל הם נכשלו בזיהוי.

למה פ”ג רוצים לדעת עלינו דברים?

פ”ג הן חברות שנותנות את המידע שלנו לחברות פרסום כדי שאלו יבחרו לאילו אנשים בעלי אילו תחומי עניין יוצגו הפרסומות.

ככל שפ”ג יסמנו יותר תחומי עניין של המשתמשים, יוצגו להם יותר פרסומות.

חברות הפרסום יודעות שפ”ג אוספים הרבה מידע לא רלוונטי על המשתמשים שלהם אבל לא אכפת להן.

חברות הפרסום מרוויחות כסף ממכירת שירותי פרסום למפרסמים.

חברות הפרסום אומרות למפרסמים, הלקוחות שלהן, שהן בוחרות בקפידה את תחומי העניין של הפרסומות כדי שיהיו אפקטיביות.

חברות הפרסום משקרות כי הן יודעות שיש הרבה “רעש” בתחומי העניין של המשתמשים.

אז מה גוגל ופייסבוק יודעות עלינו?

אנחנו נוהגים להגיד שגוגל ופייסבוק יודעות עלינו “הכל”.

מהבדיקה שלי, רוב משמעותי ממה שפ”ג יודעות עלי הוא לא רלוונטי וחלק הן לא יודעות לזהות נכון.

יש פער גדול בין מה שאני חושב שהוא “אני” ובין מה שג”פ חושבים שהוא “אני”.

בינתיים אני מעדיף שכך יהיה המצב, שבמידע שלהם עלי יהיה המון רעש, ובכל מקרה, אני מפעיל חוסם פרסומות.

0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *