חטיפת ילדי תימן, תיאוריית קונספירציה – מי אני

By | 24 ביוני 2018

השאלה הראשונה והחשובה היא: "למי אתם רוצים להאמין?"

אם אתם רוצים להאמין לי, בכתיבתי אשמח לעזור לכם לגבש את דעתכם והרגשתכם לגבי הנושא הכאוב הזה. אולי גם תוכלו להיעזר במה שאני כותב כדי לשוחח על כך עם אחרים.

אם אתם מתלבטים האם להאמין לי, קודם כל קראו מי אני כדי לגבש עמדה.

אם אתם לא רוצים להאמין לי, דברי יעוררו בכם התנגדות ואולי כעס. אין לי כוונה לשכנע אתכם ואני לא אשקיע מאמץ בכיוון. אם תנסו להיות אלימים כלפי, יש לי דרכים להתמודד.

לכל הפוסטים בסדרה.


זהו פוסט ראשון בסדרה. אני מניח שיגיעו לכאן גם קוראים שלא מכירים אותי אז החלטתי לעשות היכרות. החלק העליון של הפוסט יחזור גם בפוסטים הבאים ומשם יהיה קישור לכאן.

נעים מאד. שמי חנן כהן. אני בן 56, נשוי, אב לארבעה ילדים. חבר הקיבוץ העירוני "תמוז" בבית שמש מזה 22 שנה.

אני אקטיביסט ברשת האינטרנט הישראלית. כמעט 16 שנה אני מפעיל בהתנדבות את האתר "לא רלוונטי" לבדיקת שמועות אינטרנט ומכתבי שרשרת. באתר אני מצהיר על כך שאני לא אובייקטיבי. יש לי דעות והשקפות עולם ואני מצהיר בפירוש מתי אני כותב עובדה ומתי אני כותב דעה.

בנוסף לכך, בעבר, פעלתי לקידום השיחה העצמאית ברשת על ידי כתיבה בבלוגים. אני פעיל נגד המאגר הביומטרי וגם נגד צנזורה ברשת.

בין שאר המקומות שבהם עבדתי, ניהלתי את אתר האינטרנט של שתי"ל מיסודה של הקרן החדשה לישראל. אם מצאתם עבודה או עובדים באמצעות לוח הדרושים באתר שתי"ל, דעו לכם שאני הקמתי אותו.

בדעותי הפוליטיות אני שמאל קיצוני. קורא להצביע לרשימה המשותפת מתוך תפישה שצריך לתת כוח לחלשים ביותר בחברה. אני תומך ככל יכולתי בחברותי הפמיניסטיות וכל הזמן לומד דרכים חדשות לשפר את עצמי בנושא.

אני הפקתי את הסטיקר "צדק חברתי" והפצתי אותו במאבק החברתי של 2011.

בנוגע למאבק המזרחי אני חצוי. מתוך הכרת מאבקים חברתיים וכמי שמודע לפריווילגיות שלו כגבר יהודי לבן, אני לא מנסה להכתיב לאחרים את האופן שבו הם נאבקים. אני רק יכול להצביע על הנקודות שבהן אני לא מצליח להתחבר אליו. כגבר יהודי לבן שגדל בקיבוץ, אני מודע לכך שהמאבק המזרחי פונה גם נגדי.

הייתי רוצה שהמאבק המזרחי ישאף לשיחה משותפת אמיתית וכואבת בנסיון להסכים על עובדות העבר ולשתף פעולה לקראת עתיד טוב יותר.

כמי שתמיד שאף לשיח של אמת, תיאוריית הקונספירציה על חטיפת ילדי תימן חורה לי. המקהלה האלימה כלפי אלה שחושפים את תיאוריית הקונספירציה גרמה לי להצטרף למי שמקדמים שיח מבוסס עובדות.

כבר כתבו עלי שאני גזען בגלל שאני לא מסכים עם טענת חטיפת ילדי תימן. אני לא חושב שאני גזען. אני חושב שאפשר להיות ביקורתי כלפי הטענה בלי להיות גזען.

בפוסטים הבאים אנסה להדגים איך הטענות לחטיפת ילדי תימן תואמת את ההגדרות המקובלות של תיאוריית קונספירציה.

הכתיבה שלי בנושא חטיפת ילדי תימן היא מתוך שליחות, ללא כוונות רווח, כמו כל האקטיביזם שלי. אני כותב את דעותיי בלבד והן לא מייצגות שום ארגון או מקום עבודה בהווה או בעבר.

החלק העליון של הפוסט, זה שמעל לקו, יופיע בכל הפוסטים בסדרה. אני מציע לקרוא אותו שוב.

One thought on “חטיפת ילדי תימן, תיאוריית קונספירציה – מי אני

  1. צבי

    אתה כותב יפה, ואשמח להמשיך לקרוא מה שאתה כותב.

    אני גם מכיר את האתר שלך 'לא רלבנטי' ונהנה ממנו.

    תודה לך על ההשקעה שאתה עושה למען הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *