"רוצה ללמוד אייץ' טי אם אל ?"

By | 24 במאי 2007

בשנת 1996 התחלתי לעבוד בחברת בשן מערכות בתור תומך למערכות Magic של החברה שפעלו בעיקר בגופים ממשלתיים.

יום אחד, מתי שהוא באותה שנה, ניגשה אלי רחל דביר, בעלת החברה, ושאלה אותי אם אני רוצה ללמוד HTML ואמרתי "בשמחה". וכך הצטרפתי להקמת תחום האינטרנט של בשן. אחרי כמה אתרים סטטיים, הצוות שלנו פיתח מערכת ביניים לפרסום פשוט (יחסית) של אתרים דינאמיים בעברית (ויזואלית). תמיד אמרתי שאני לא מתכנת ושאני אוהב HTML כי אין בו IF. ואכן, ההתמחות שלי בפיתוח המערכת היה הצד של ה HTML שהיא הפיקה.

עד היום אני לא מתכנת למרות שאני יכול לדחוף ידיים לקוד, אם צריך. ואני יודע שאני גרוע בזה.

הפעם הראשונה שבה אפשר לראות את השם שלי ברשת היא ב 30 במאי 1996, שבה שאלתי שאלה – A problem with linked images בקבוצת הדיון comp.infosystems.www.browsers.ms-windows

יש לי הרבה "סיפורי גבורה" מהשנים האלה אבל בעיקר חשובים האנשים.

האנשים שאיתם התחלתי ואיתם עדיין יש לי קשר כזה או אחר:

– איל סיאג, עדין הנפש, היה מנהל הפיתוח של תחום האינטרנט בבשן מערכות. היום הוא עדיין במחשבים אבל הלב שלו בעיקר בריקוד ברזילאי בשם זוק.

– רומן קרימן שהצטרף לצוות ועשיתי לו בהתחלה את המוות. לא הפסקנו להיות חברים עד היום. הוא מפתח עצמאי ומפעיל כבר כמה שנים את אתר תמונות ירושלים. אם אתם זקוקים למתכנת גאון, בטכנולוגיות מיקרוסופט או בקוד פתוח, קחו אותו.

– רנית זקצר הפרפקציוניסטית שהיתה מנהלת תחום האינטרנט בבשן והיום היא ה CTO של חברת הענק מטריקס.

– רן בר יעקב שמדי פעם (פחות מדי!) כותב בבלוג שלו הגיגית.

– יונתן בן אברהם מחברת TK Open Systems, שהקים את שרתי האינטרנט הראשונים של בשן מערכות. יונתן מבין את טכנולוגיית תשתית האינטרנט לעומק, יותר מכל אדם אחר שאני מכיר.

– וכמובן שבדרך היו עוד אנשים אבל איתם ניתק הקשר, או שהוא מבליח מדי פעם.

אז הפוסט הזה הוא לכבוד השנים ההן, לכבוד האנשים שמהם למדתי ולכבוד השנים הבאות שבהן אותם אנשים ימשיכו לעשות דברים טובים. באינטרנט ומחוצה לו.

ובקשר למשחק – אני לא מזמין אף אחד לכתוב. באינטרנט לא צריך רשות ולא צריך הזמנה כדי לכתוב. רוצים לספר לעולם איך התחלתם באינטרנט? פשוט תעשו את זה.

2 thoughts on “"רוצה ללמוד אייץ' טי אם אל ?"

  1. Pingback: מסע, מסה ומשא - תצפית על ארגונים, ניהול וידע

  2. BoR|S

    לא מדאיג אותך לדעת האם וכיצד תשפיע ההחלטה של ספקיות האינטרנט בנושא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *