מבצע "חסינות header" – חסימה בטוויטר של חשבונות אלימים

By | 22 ביוני 2021

בימים האחרונים תומר אשור נכנס ראש בראש עם מכחישי קורונה שקיימו איתו שיחה אלימה.

אתמול פרסם תומר שרשרת ארוכה של ציוצים עם תיאור אופן פעולת חשבונות אלימים בטוויטר והצעה איך להתמודד איתם.

השרשור מתחיל כאן

מבצע "חסינות header" יוצא לדרך. אשמח לריטווטים (אפשר עם תקציר שלכם).

בתמצית: בשלושת הציוצים הבאים יש רשימה של חשבונות ששייכים ל"פיד מכחישי קורונה". הרעילים מבינהם. למען טוויטר נעים יותר לכולנו אני פונה לכל מי שקורא או קוראת את זה ומבקש שתחסמו אותם.

הסבר מפורט בהמשך.

כאן מגיעה רשימה של חשבונות שתומר מציע לחסום. אלעד מידר הכין כלי שחוסם את כל הרשימה בקליק אחד

ורק כדי שיהיה לכולנו יותר קל, הנה בוט שחוסם בשבילכם את כולם. כיף כיופאק.
לזכור שאחרי שמאשרים את הגישה לחשבון שלכם – יהיה כפתור ניתוק ומחיקת פרטים ענק. ללחוץ עליו.
תבלו.
https://twcoblocker.herokuapp.com

בקצרה: החבורה הזו מעכירה את האווירה בטוויטר דרך רמת הדיון הנמוכה שלה. המטרה היא לא להעלים את הטענות שלהם אלא לשלוח את הפה המלוכלך שהן יוצאות ממנו למקום אחר. הטענות עצמן עדיין מוזמנות, כל עוד מי שמשמיע אותן מתייחס לדיון בכבוד, לא מתעלם מהפרכות, ולא מנסה לשרוף את המועדון.

אם זה משכנע אתכם (ולפי התגובות שאני מקבל, חלקכם הגדול כבר יודעים על מה מדובר) עצרו עכשיו את הקריאה, חזרו אחורה, חסמו את מי שברשימה ורק אז תמשיכו לקרוא. בסוף הקריאה לכו לתגובות לשרשור ותחסמו גם את מי שהפה שלו מלוכלך. חסינות עדר.

לא להשתיק (מיוט) – לחסום (בלוק)!

הסבר מפורט: קודם כל, נתחיל במה שאין בשרשור הזה: אני לא מספק "ראיות" לכל חשבון בנפרד או מתודולוגיה שמסבירה מי ברשימה. אלה לא כל המכחישים, רק הרעילים. המעוניינים יכולים ללכת להתרשם בעצמם מהתכשיטים אבל בסופו של דבר העניין כולו מתכנס לאמון ולפעולה קולקטיבית למען טוויטר נעים יותר.

דבר שני, לא תמיד אני אדם נעים. כבר קרוב ל-20 שנה שאני מתפרנס מהגנה על אחרים והתפקיד הזה יוצר איזשהו חיספוס סביב הבן-אדם. אם המסקנה שלכם היא שגם אני הייתי לא בסדר אתם מוזמנים לחסום גם אותי ביחד איתם. שוב, המטרה היא ליצור טוויטר נעים יותר לכולנו ואם הבעיה היא אני אז קדימה, לחסום.

ועכשיו הסיפור עצמו. מזה שלושה ימים אני נמצא תחת מתקפה חצי-מאורגנת מצד חבורת צייצנים שהמטרה המשותפת שלהם היא מניעת שיח לגבי הקורונה. לכאורה, זה בדיוק הדבר שהם מאשימים בו אחרים (ויאשימו גם אותי), אבל כמו שאומרים, הפוסל – במומו פוסל, ובשרשור הארוך הזה אני אסביר למה דווקא הם הבעיה.

מול "מכחישי הקורונה" נמצאים, לכאורה, החבורה שאני אקרא לה "חבורת הקונסנזוס" (המדעי). אלא שזו דיכוטומיה כוזבת. הסתכלות קרובה מראה שחבורת הקונסנזוס מכילה טווח רחב של עמדות והשקפות שונות מן הקצה אל הקצה.

מה שבאמת משותף לחבורת הקונסנזוס הוא ההנחה הבאה: התמודדות עם הקורונה דורשת פעולה מתואמת, מה שנקרא בשפה המקצועית "גיבוש מדיניות" (policy). חבורת הקונסנזוס מקבלת כהנחת מוצא שעדיף להמשיך לשתף פעולה למען בריאות הציבור גם במחיר מדיניות שהם לא מסכימים איתה ב-100%.

קביעת מדיניות היא לא סיפור פשוט. ההחלטות מתקבלות בתנאי אי-ודאות, וטעויות הן חלק בלתי נפרד מהתהליך. זה נתון, עכשיו צריך לראות איך עובדים ביחד כדי להקטין את הטעויות. ככה קובעים מדיניות אבטחת מידע (התחום שלי), ככה קובעים מדיניות תחבורה, וככה קובעים מדיניות בריאות.

המטרה של "מכחישי הקורונה" שמעכשיו אני אקרא להם "חבורת הבלאגן" שונה לגמרי. הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא שבטענות שלהם אין כמעט כלום משותף. אחד טוען שמסכות לא עובדות, לשני יש מודל הדבקה במקום מה שמשרד הבריאות משתמש בו, השלישי חושב שחיסונים יהרגו את הילדים שלכם וכו' וכו' וכו'.

הדבר שמאחד אותם הוא חוסר נכונות מוחלט לאפשר למדיניות שהם לא מסכימים איתה להתקיים. לצורך זה הם למדו להסתובב ביחד, וכתוצאה מכך יש בינהם חלחול של רעיונות. אבל אחרי שמסתכלים מקרוב רואים בבירור שכל אחד מהם מקדם רעיון שונה ושהשותפות ביניהם היא טקטית כמכפילי כח.

האסטרטגיה שלהם די פשוטה: הם מתנפלים על דיונים ועל אנשים שלא מסכימים איתם במטרה להפחיד ולהשתיק. הם לעולם לא ישתכנעו מהפרכה והם מעדיפים להחריב את הדיון. באנגלית זה נקרא muddying the waters, בעברית – "אין משחק – תביא ת'כדור".

לא מאמינים? נסו למצוא מקום שבו מישהו מהם שינה את דעתו.

כבר שלושה ימים שחבורת הבלאגן תוקפת אותי נון סטופ. ייחסו לי דעות לגבי סגרים, מסיכות, כפיית חיסונים, הכל… האירוניה היא שכמעט אף אחת מהדעות שמייחסים לי לא נכונה. במקרים רבים הבעתי חוסר הסכמה חריף עם המדיניות שהתקבלה.

אבל מבחינתם, אם אני לא מסכים להרעשה שלהם, צריך להשמיד אותי.

השוו אותי לנאצים, אמרו שאני לא יודע מתמטיקה, קראו לי פורץ רכבים, הציפו אותי בתגובות לא ענייניות, קללות רחוב, מצאו באינטרנט תמונה שחשבו שתביך אותי ופרסמו. עד לאמא שלי הם הגיעו. רוצים לראות? לכו אחורה בפיד שלי. מדובר במטורללים.

אנשים שמכירים אותי יודעים שאני טיפוס קשוח ושכבר התמודדתי עם קצת… אבל אפילו אני הופתעתי מעוצמת ועומק הרעל. אישית אני יכול להמשיך איתם עד שתשבר להם המקלדת, אבל הסיפור הוא לא אני אלא קהילת הטוויטר ולכן אני מציע שנתמודד איתם כקבוצה.

הרעיון הוא פשוט: אם כולנו נחסום אותם בבת אחת, לא יהיה להם שום פתח שדרכו הם יכולים להתנפל על אנשים. לא עליכם, לא עלי, ולא על צייצנים שלקחו על עצמם בהתנדבות להסביר לציבור הרחב מה קורה בתקופה הקשה הזו.

הרעיון שאני מציע הוא בדיוק כמו חסינות עדר. בדיוק כמו שאנחנו מקווים להגיע מול הקורונה, רק שהפעם אנחנו מפעילים אותו באופן ממוקד מול חבורה רועשת שמרעילה לכולנו את הטוויטר.

(לכו לציוץ השני וחסמו את כולם לפני שממשיכים)

בגלל שכל דיון צריך קודם כל להתגבר על הרעש שלהם, מהצד זה נראה כאילו בחבורת הקונסנזוס כולם מחזיקים באותן עמדות. חבורת הבלאגן מטשטשת, בכוונה, בין מי שתומכים בדרכים שונות לטפל בקורונה.

יש מי שחושב שצריך מסיכה רק בחללים צפופים ומי שמציע (אני מניח שבצחוק) לזרוק לכלא את מי שלא שם מסיכה באמצע הלילה במדבר. קשת עמדות שלמה לגבי המדיניות הנכונה. חבורת הבלאגן מתעלמת מהבדלים כאלה ומטרטרת בכל מקום, שוב ושוב, שבאים לרצוח לכם את הילדים. זה המסר שלהם. להשתיק דיון.

וזה Up pointing backhand index מה שיוצר את מראית העין השגויה כאילו מדובר ב"מכחישי קורונה" מול האחרים. אלא שבפועל בצד אחד מדובר באנשים שבאו לקיים דיון כדי להבין את העולם טוב יותר (חבורת הקונסנזוס), מול אנשים שבאו להפריע לדיון כזה להתקיים (חבורת הבלאגן).

העניין השני הוא שזה פשוט לא מגיע להם. הצייצנים שאני קורא להם "חבורת הקונסנזוס" בסך הכל לקחו על עצמם להסביר לציבור הרחב, לכם ולי, את המילים הגבוהות של המדענים ואנשי המדיניות. אנחנו רוצים את ההסברים האלה, לא?

אף מדיניות לא מתקבלת בטוויטר. ביקורת צריך להפנות למקום המתאים.

וגם לכם זה לא מגיע. לא מגיע לכם שירעישו כל הזמן מסביבכם כשאתם מנסים להקשיב ולגבש דעה. לא מגיע לכם שיציפו אתכם במידע שאתם לא מעוניינים בו, ולא מגיע לכם שיקללו אתכם אם לא תמצאו בעיניהם. שימו לב שאני לא מנסה לשכנע אתכם ללבוש מסיכות או שסגר זה טוב. את הדעות שלי בנושא אני שומע לעצמי.

הדבר שאני מנסה לשכנע אתכם להמנע ממנו הוא הצפה מפריעה. אדם נורמלי יתן לכם את המידע שהוא חושב שרלוונטי, ואם תחליטו אחרת הוא לא ימשיך להציף אתכם עוד 150 פעם. והכי חשוב – הוא לא ינסה להפריע לכם לשמוע מישהו אחר כדי לגבש דעה מושכלת. המטרטרים יטרטרו עד שיכאב לכם הראש.

וזה ההבדל הגדול. אנשים בחבורת הקונסנזוס יתבאסו עליכם אם לא תסכימו איתם. אנשים בחבורת הבלאגן ינסו להשמיד אתכם כמו שהם מנסים לעשות לי כבר שלושה ימים. הם חוצים גבולות בשם מסע הצלב שלהם שלהם וזה יוצר עייפות-טוויטר שכולנו מכירים ושונאים.

ובגלל זה, בלית ברירה, אני מציע פתרון של "חסינות עדר". לפני שממשיכים לקרוא, לכו חזרה לציוץ השני וחסמו אותם. האסטרטגיה שלהם היא ליפול על מישהו ולנסות להגיע לעוקבים שלו. אם לא תהיה להם גישה לפיד של אף אחד מאיתנו (במיוחד למי שיש הרבה עוקבים), הם לא יוכלו לחדור אל הפיד הראשי.

הם יטענו שמנסים להשתיק דעות – לא נכון! מנסים להשתיק את החבורה הרועשת והרעילה הזו. חבורה שמשווה אנשים לנאצים ומוצאת תמונה של אמא שלהם באינטרנט. את הדעות יביעו אנשים יותר נורמליים.

הם יגידו שחשוב לשמוע את כל הקולות – נכון מאוד! הרעש שלהם, החזרה הרפטטיבית, ההתעלמות שלהם הפרכות, חייבים להפסק כדי שאפשר יהיה לשמוע את כל הקולות. הקול שלהם מוזמן לדיון באותם תנאים כמו כל האחרים.

הם יגידו שהייתי לא נחמד אליהם ואפילו יראו צילומי מסך – נכון חלקית! חלק מהדברים אמרתי והם לא הבינו, או שהבינו ומסלפים בכוונה, או שמוציאים מהקשר.

אבל האמת היא שבאמת הייתי לא נחמד. יש לי פה גדול, וכשמנסים להתנפל עלי בחבורה אני לא מתקפל אלא חותר למגע. הם לא הראשונים שטעו בנושא.

אחרי ההלם הראשוני החלטתי לאסוף אותם אלי, כמו החלילן מהמלין, בשביל שנדע, כולנו, את מי לחסום.

(אם עוד לא עשיתם את זה, עכשיו זה הזמן לחזור ולחסום)

הם, או אחרים, יגידו שדעות לא נעלמות כשדוחקים אותן לשוליים – נכון! ואני לא מנסה להעלים אותן. כבר שלושה ימים שהחבורה שלהם מנהלת שרשורים שבהם הם מפרכסים זה לזה (בחילונית: מאוננים במעגל). הם מוזמנים להמשיך, בפידמשנה. בפיד הראשי העמדות שלהן יקבלו מקום בהתאם לגודלן האמיתי ולא לפי הרעש.

הם יגידו שאני כמו הנאצים – לא נכון! אני בכלל לא כמו הנאצים! אין לי הוכחה להציג, אבל תהיו הגיוניים רגע…

(תזכורת: אם עוד לא עשיתם את זה, לכו לציוץ השני וחסמו אותם לפני שממשיכים לקרוא)

חסימה זה מעשה אלים – לא נכון! לנעול את הדלת של הבית בלילה זה לא מעשה אלים; להתעלם מדוכן תפילין זה לא מעשה אלים (אבל לא מנומס); ולבקש ממישהו שמתארח אצלך לשמור על כשרות הסכו"ם זה לא אלים. על זו הדרך, למנוע ממישהו ולצעוק לך ישר לתוך האוזן זה לא מעשה אלים. כך במציאות וכך גם בטוויטר.

אני יודע שהשרשור הזה היה ארוך, אבל עוד מילה לפני סיום ברמה האישית. מי שמכיר אותי ואת התו"ל המבצעי שלי יודע שאני לא אוהב ללכת על הראש של החיילים הפשוטים ומעדיף ללכת ראש בראש עם מי שמפעיל אותם.

לצערי, כיוון שהמטרה היא להפוך את טוויטר למקום נעים יותר – אין ברירה אלא ללכת על החיילים. המפעילים מעודדים אותם בלייקים, קריצות ופרגונים אבל לא מצטרפים בעצמם ומשאירים את ההצפה הרועשת לפיונים. ברשימה שנתתי בחרתי רק את הפיונים הרעילים ביותר. השתדלתי להיות זהיר.

זה אומר שהמכחישים הראשיים ישארו איתנו, וכנראה שזה המחיר שצריך לשלם כדי לאפשר לכל הקולות להשמע. אלא שהם יאלצו להסתדר בלי להקת המעודדים סביבם.

בעיקרון זהו. מעכשיו FAQ:
– למה לחסום ולא להשתיק? כשאתם משתיקים אתם עדיין מאפשרים לקבוצת הבלאגן להפיץ דרככם. הרעש אולי לא עובר את הפילטר שיצרתם, אבל הוא עדיין מופיע לאחרים שלא יודעים על מה ומי מדובר. במיוחד אם יש לכם הרבה עוקבים. לחסום.

– האם לדווח ואז לחסום? אני לא מאמין בדיווח כוזב. אם ראיתם משהו שעובר על כללי טוויטר ונורא מדגדג לכם לדווח – לכו על זה. אבל כמדיניות כללית – עזבו את הדיווח שגם ככה לא עובד. לחסום.

-זה לא אלים לחסום? כמו שזה לא אלים להרחיק או להתרחק במציאות ממישהו שצועק לך באוזן בכוונה, זה לא אלים לעשות את זה בטוויטר. באנו להנות. לחסום

(ואני שוב חוזר לזה שאם אתם מרגישים ככה כלפי – לחסום)

שרשור ארוך מאוד (הבטחתי). אם הגעתם עד לכאן אז כל הכבוד. אם עוד לא חסמתם – מהרו לעשות זאת. ובתור צעד אחרון אני ממליץ לעבור על התגובות שברור לי שיהיו ולחסום את כל הרעילים. ככה נגיע לחסינות עדר בטוויטר.

One thought on “מבצע "חסינות header" – חסימה בטוויטר של חשבונות אלימים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *