"הכל מטומטם" בטוויטר – מה הקטע?

By | 21 במרץ 2019

היום היה יום כזה שבו התאים לי לשקוע במשימה חסרת תועלת לחלוטין, כגון חקירת מקור הביטוי בטוויטר "הכל מטומטם" ומתי ולמה הוא פרץ.

השתמשתי בשיטה המוזכרת בדף הזה Get the advanced search result URL from Twitter  כדי לקבל רשימה של ציוצים מכל הזמנים המכילים את הביטוי "הכל מטומטם" וגם "הכול מטומטם". אני יודע שהרשימה הזו לא שלמה כי ציוץ מסויים שלי לא מופיע בה, אז אני מניח שגם אחרים לא. כאן תוכלו לראות את המידע שעליו מתבסס הפוסט ולשחק איתו בעצמכם. אולי תגיעו למסקנות אחרות משלי.

אז מתי הכל הפך להיות מטומטם?

ההכרזה על פיזור הכנסת היתה ב 2018-12-26. אמרו לי שיש דף פייסבוק בשם הזה אבל הוא הוקם ב 2019-01-21. כנראה שאלה לא התאריכים הקובעים.

בואו נסתכל יותר מקרוב.

ב 2019-03-13 יש 8 ציוצים המכילים את הביטוי "הכל מטומטם" וב 2019-03-14 יש כבר 28. מה 14 ועד אתמול (ה 19) יש בממוצע 23 ציוצים ביום הכוללים את הביטוי.

מי ומה אחראים לכך?

באותו יום צייץ עידו קינן 3 ציוצים המכילים את הביטוי. 10%. אולם, בספירת הלייקים לכל הציוצים (מה שפעם נקרא פיברוטים) הוא מוביל בראש הטבלה עם 118, 36%. משתרך מאחוריו רועי רוטמן עם ציוץ אחד ו 10% לייקים.

מה קרה באותו יום שהיה כל כך מטומטם? אין לי מושג. הנה תמונות מאותו היום, לפי סדר הזמנים.

סיכמתי גם את כל הלייקים שקיבלו כל הצייצנים בתקופת הבדיקה. הנה עשרת הגדולים.

מובילה מיכל בן-גיגי, עם כמעט פי שניים לייקים מאשר עידו קינן. אבל מבחינת יחס עוקבים ללייקים, אצלה היחס הוא לייק אחד לכל 5 עוקבים בעוד שאצל עידוק היחס הוא לייק אחד לכל 90 עוקבים. מעניין אבל אין לי מושג מה זה אומר.

הבחירות בעוד 20 יום ואני מניח שהכל צפוי להיות אפילו עוד יותר מטומטם. אעקוב ואדווח.

זה חשוב העניין הזה. לא?

One thought on “"הכל מטומטם" בטוויטר – מה הקטע?

  1. מוטי חמו

    מגבלת התווים (פעם 140 היום 280) בלי ספק מרדדת את השיחה כי אי אפשר באמת ליצור דיאלוג וטיעונים עמוקים.
    להערכתי המטרה המקורית בשימוש בטוויטר היא אם יש משהו עמוק/מורכב לכתוב כותבים את זה בבלוג פוסט ואז הטוויט רק מקשר למאמר הדעה המלא.
    אבל מה לעשות שרוב האנשים לא יושבים לכתוב (כלי מדהים בשביל לחדד את המחשבות והדעות שלנו).
    ובבקשה בבקשה תמנעו מהלשתמש במילה "ציוץ" זה שפוט לא עובר מאנגלית לעברית כמו שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *